5 مورد مهم درباره iOS 11.4 که باید از آن ها اطلاع داشته باشید

شرکت اپل به روز رسانی جدید iOS 11.4  را برای گوشی های iPhone ، iPad و iPod  منتشر کرده است که این به روز رسانی را می توان دنباله رو iOS 11.3.1  دانست. در واقع iOS 11.4 چهارمین قدم این کمپانی از iOS 11  می باشد و می تواند در جهت رسیدن به iOS 12  نیز قدم مثبتی محسوب شود.

از آنجایی که این به روز رسانی در ماه مه و یا ژوئن منتشر خواهد شد، بهتر است چیز هایی در مورد آن  بدانیم. در این راهنما ما به شما موارد مهمی را خواهمیم گفت که باید آن ها را بدانید. در حقیقت هدف ما این است که به تغییرا ت مهم این بروز رسانی   نگاهی بیاندازیم: تاریخ iOS 11.4، iOS 11.4 beta، ساعت انتشار و iOS 11.4 برای iPhone ، iPad و iPod .

iOS 11.4 beta

اگر شما نیز نمی توانید برای گرفتن به روز رسانی جدید iOS 11.4  صبر کنید، بهتر است این کار را نکنید. شما می توانید دقیقا بلافاصله پس از انتشار iOS 11.4  ،آن را به صورت رسمی دانلود کنید. iOS 11.4  برای گوشی های Apple هم اکنون موجود می باشد و افرادی که از برنامه ها و نرم افزار های beta استفاده می کنند نیز می توانند آن را امتحان کنند.  برنامه ها و نرم افزار های بتا به راحتی با Apple ID  قابل استفاده هستند و رایگان هم می باشند.

صبر کردن برای نصب iOS 11.4  پیش از تاریخ انتشار آن، بسیار مشکل است؛ اما افراد زیادی هم هستند که ترجیح می دهند از همان نرم افزار های رسمی iOS 11.3.1  استفاده کنند.

تاریخ انتشار

احتمالا تا چند هفته ی آینده ورژن رسمی iOS 11.4  بطور عمومی منتشر خواهد شد. شرکت Apple تاریخ دقیقی را برای انتشار iOS 11.4  اعلام نکرده است و هیچ خبری هم مبنی بر مدت زمان ماندن این ورژن جدید در آزمون بتا نیز اعلام نشده است.  به روز رسانی های جدید مانند iOS 11.4  اغلب پیش از انتشار عمومی، چند هفته در آزمون بتا می مانند. همچنین مشخص نیست که واقعا می توان به روز رسانی جدید را در تاریخ اعلام شده دریافت کرد یا خیر. معمولا شرکت Apple طی یک آگهی در رسانه ها، تاریخ انشار به روز رسانی هایش را اعلام می کند.

زمان انتشار

ما دقیقا نمی دانیم که iOS 11.4  در چه تاریخ و چه ساعتی منتشر خواهد شد، اما دقیقا می توانیم بگوییم که از آن چه انتظاری داریم. به روز رسانی iOS 11.4  احتمالا در ساعت 10 پیش از ظهر منتشر خواهد شد. شرکت Apple همچنین به روز رسانی جدید iOS 11.4  را نیز برای برنامه ها و نرم افزار های beta، در ساعت 10 پیش از ظهر منتشر می کند. کپمانی Apple معمولا به روز رسانی beta را 1 الی 2 هفته پس از انتشار به روز رسانی جدید، منتشر خواهد کرد.

ویژگی های جدید

انتشار یک به روز رسانی جدید مانند iOS 11.4  به معنی انتشار و تغییر بسیاری از ویژگی ها و افزایش آن ها، و همچنین برطرف کردن باگ های ورژن قبل و افزایش امنیت دستگاه می باشد. همانطور که شرکت Apple در اواخر ماه مارس اعلام کرده است، به روز رسانی بعدی iOS 11، بیشتر به توسعه ی چهارچوب classkit  مرتبط می باشد. Ckasskit  با برند های جدید برای برنامه های Schoolwork  کار می کند، که بر روی iPad نصب می شوند و می توانند به دانش آموزان و معلمان در روند تدریس و فراگیری کمک کنند.

علاوه بر همه ی این ویژگی ها، iOS 11.4  شامل تصاویر زمینه جدید (RED) نیز می باشد که برای iPhone 8، iPhone 8+ و همچنین iPhone X قابل استفاده هستند. همچنین آپشن باز و بسته شدن قفل گوشی نیز به قسمت پایین display & brightness setting (تنظیمات زمینه و روشنایی) اضافه شده است. شواهد نشان می دهند که iOS 11.4  برای کاربران Homepod  نیز دارای ویژگی های جدیدی می باشد. به نظر می رسد که iOS 11.4  بالاخره آپشن calendar (تقویم) را نیز برای Homepod  در خود جای داده باشد.

در حقیقت کسانی که برای اولین مرتبه از دستگاه های Homepod خود با iOS 11.4  استفاده می کنند، متوجه می شوند که در بخش personal request، آپشن تقویم نیز وجود دارد.  تقویم در iOS 11.4 beta وجود ندارد، اما منابع و اخبار حاکی از آن اند که این آپشن احتمالا تا اواخر سال، اضافه خواهد شد.

بر اساس Elcomsoft ، Apple iOS 11.4 betaهمچنین دارای یک حالت USB  محدود نیز می باشد که اگر دستگاه تان قفل باشد و یا طی چند هفته اخیر با استفاده از کد عبور به کامپیوتر متصل نشده باشد، اجازه نمی دهد تا شما بر روی iPhone و یا iPad تان از lightning  استفاده کنید.

 امنیت بیشتر دستگاه

در اولین نسخه   iOS 11.4 beta برای کارکنان آپشن تقویت صوت ایجاد شده بود، اما در ورژن دوم آن غیر فعال شد. از همین جهت، مشخص نیست که در آخرین نسخه آن، موجود می باشد یا خیر. انتظار می رود که در به روز رسانی جدید ، آپشن classkit، airplay و پیام رسانی iCould و همچنین آپشن های بیشتری نیز وجود داشته باشد. زیرا اکثر به روز رسانی ها معمولا دارای ویژگی های جدید، برطرف شدن باگ های ورژن قبل، و امنیت بالاتر می باشند.

Jailbreak ( جیلبریک) یا فرار از محدودیت های iOS 11.4

آپشن جیلبریک برای iOS 11.2, iOS 11.2.1, iOS 11.2.5, iOS 11.2.6, iOS 3,  و iOS 3.1 منتشر شده است. تنها راهی که می توان جیلبریک را بر روی iOS 11 نصب کرد، این است که iOS گوشی شما ، iOS 11.0 و یا iOS 11.1.2 باشد.

iOS 11.4 ، به روز رسانی بعدی چیست؟

به نظر می رسد که iOS 11.4  آخرین به روز رسانی از iOS 11 برای iPhone باشد. اخیرا شرکت اپل بر روی iOS 12 کار می کند و انتظار می رود که به روز رسانی جدید آن در اوایل ژوئن 2018 منتشر شود. شرکت اپل راهنمای این ورژن جدید را در 4 ژوئن منتشر خواهد کرد. ( راهنمای همگام‌سازی پیامک‌ها بین آیفون، آیپد و مک‌ بوک )

انتظار می رود که iOS 12 دارای ویژگی های بسیار متنوع تر و جدید تری – شامل کاراکتر های جدید اموجی، و دیگر ویژگی ها باشد و در سال 2019 منتشر شود و مشکلات و کیفیت عملکرد گوشی ها را نیز برطرف کند. اولین iOS 12  احتمالا پس از پایان راهنمای WWDC  در سال 2018 منتشر خواهد شد. انتشار عمومی beta iOS 12  نیز احتمال می رود که در طی چند هفته بعد انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید