بهترین ویژگی‌های اندروید P بتا

اندروید P روز گذشته در بتا 1.0 2018 بطور رسمی منتشر شده و انتظار می رود که دارای ویژگی ها و آپشن های جدیدی نیز باشد. اکنون به شما خواهیم گفت که چگونه بتا را همین حالا دریافت کرده و باید انتظار چه چیز هایی هم از آن داشته باشید.

چگونه می توان اندروید P  بتا را دریافت کرد؟

اگر واقعا علاقه و اشتیاق دارید که اندروید P  با ویژگی های بسیاری که به همراه دارد را دریافت کنید، ابتدا باید بتا را بر روی یک دستگاه گیرنده سازگار با آن (گوشی موبایل تان) نصب کنید. برخلاف سری های قبل که بتا فقط بر روی گوشی های Pixel و nexus  قابل نصب بود، گوگل تنظیماتی را ترتیب دیده است که بتوانید اندرویدP  بتا را بر روی 11 مدل گوشی دیگر نیز نصب کنید- به لیست زیر توجه کنید:

  • Google Pixel /XL
  • Google Pixel 2/XL
  • OnePlus 6
  • Essential PH-1
  • Xiaomi Mi Mix 2S
  • Sony Xperia XZ2
  • Nokia 7 Plus
  • Oppo R15 Pro
  • Vivo X21/ ud

اگر گوشی شما نیز جزء این گوشی های مطابق با بتا است، تنها کافی است به سایت رسمی بتا بروید و برنامه  بتا را برای گوشی تان دانلود و نصب کنید. با نصب این برنامه، گوشی شما به تنظیمات کارخانه بازیابی نمی شود؛ اما به خاطر داشته باشید که اگر بخواهید نام نویسی نکنید و به تنظیمات سیستم اولیه بازگردید، باید یک مرتبه گوشی تان را خاموش و روشن کنید.

آپشن های جدیدیی باعث می شوند مصرف گوشی تان را کنترل کنید

امروزه هر کجا که می رویم، می بینیم که همه  افراد به گوشی هایشان خیره شده اند- که واقعا عادت بدی است. بدین دلیل گوگل نیز آپشنی را فراهم کرده است تا بتوانید مصرف گوشی تان را کنترل کنید و هر چند دقیقه آن را زمین بگذارید.

این ویژگی ها به 3 بخش کلیدی تقسیم می شوند:  Dashboard (داشبورد)، App timer ( زمان سنج برنامه ها)  و wind down

Dashboard

این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید متوجه شوید که چه مقدار از گوشی تان استفاده کرده اید؛ مثلا به شما می گوید که چه مدت زمانی با گوشی تان بازی کرده اید، از کدام برنامه بیشتر استفاده کرده اید، چند مرتبه قفل گوشی تان را باز کرده و چند مرتبه هشدار و اعلان دریافت کرده اید. شاید با این آمار ها چشم هایتان را به  روی حقیقت باز کنید.

App timer

این ویژگی نیز استفاده  شما از نرم افزار ها را محدود می کند و بیشتر از 17 ساعت اجازه نمی دهد تا از یوتیوب استفاده کنید.

Wind down

این ویژگی نیز تا حدودی شبیه با روشنایی در شب می باشد؛ با این تفاوت که به جای این که باعث شود تا در شب بتوانید مطالب را راحت تر بخوانید، wind down  باعث خاکستری شدن رنگ صفحه نمایش گوشی می شود. این آپشن همچنین به حالت Do Not Disturb  نیز تغییر پیدا می کند که هم اعلان های قابل شنیدن و هم اعلان های دیداری را مسدود می کند تا بتوانید راحت تر بخوابید.

این ویژگی ها اکنون بر روی اندروید P  بتا موجود نمی باشند، اما امیدواریم پس از گذشت مدتی از انتشار عمومی آن، بتوانیم این ویژگی ها را دریافت کنیم.( چگونه حالت شب را برای گوگل کروم در گوشی‌های اندروید فعال کنیم؟ )

حرکت ناوبری

یکی دیگر از بزرگ ترین تغییرات خود سیستم عامل، افزودن به حرکات ناوبری می باشد. در این ورژن جدید، دکمه ی Home و Back هنوز هم به شکل سنتی خود هستند اما شما می توانید با استفاده از این تنظیمات، به حرکات ناوبری گوشی تان دسترسی پیدا کرده و آن ها را فعال کنید:

Setting> system > Gestures

هنگامی که این حرکات را فعال کردید، دکمه ی Home  در مرکز نوار باربری قرار می گیرد و می توانید تمام حرکات آن را کنترل کنید. هنگامی که برنامه ها را باز کردید، دکمه Back  ظاهر می شود؛ پس یکی از اولین و متداول ترین حرکات ناوبری که همین بازگشت به صفحه یا برنامه  قبل می باشد را می توانید انجام دهید. منوی جدید، بسیار جالب است و خیلی زمان نمی برد تا به آن عادت کنید. شما می توانید آپشن های این منو را به حالت پیش فرض بگذارید و یا شخصی سازی کنید.

تطبیق پذیری باتری و روشنایی گوشی

گوگل عمرباتری  ها را به تدریج بهبود بخشیده و در ورژن اخیر اندروید بسیار عالی تر نیز شده اند؛ بطوری که اندروید Oreo  عمر باتری را چنان افزایش داده است که ورژن های قبلی چنین نبوده اند. اکنون اندروید P  با تطبیق پذیر کردن باتری و روشنایی گوشی، با هدف محدود کردن استفاده  برنامه هایی که شما اغلب از آن ها استفاده نمی کنید، عمر باتری را افزایش داده است.

این مسئله باعث محدود کردن استفاده  شما می شود و می توانید متوجه شوید که چگونه این مقدار باتری را مصرف کرده اید. بنابراین این آپشن می تواند زمانی که فکر می کند شما از برنامه ای استفاده نمی کنید، برنامه هایی که در پس زمینه ی گوشی از باتری استفاده می کنند را خاموش کند.

روشنایی تطبیق پذیر گوشی نیز باعث سازگاری روشنایی گوشی شما با محیط می شود تا بتوانید راحت تر از گوشی تان استفاده کنید و عمر گوشی تان را نیز طولانی تر کنید. با این آپشن قادر خواهید بود تا نور صفحه نمایش گوشی تان را شخصی سازی نیز کنید. از آن پس، سنسور گوشی تان بطور هوشمند و خودکار نور صفحه نمایش را با موقعیتی که در آن قرار دارد منطبق می سازد.

App action  و Slices

این مسئله واضح است که افراد معمولا خودشان عادات شان را می سازند؛ ما معمولا یک سری از کار ها را هر روز و طبق عادت و در یک زمان خاص انجام می دهیم (اغلب اوقات بدون این که خودمان متوجه شویم). گوشی شما نیز با این ورژن جدید می تواند عادات تان را بفهمد و حتی حرکات و انتخاب های بعدی تان را حدس بزند و برای دسترسی سریع تر به شما کمک کند. گوگل به این آپشن جدید، App action  می گوید.

برای مثال گوشی تان قادر است هر روز حدودا ساعت 10.30 برای شما یک استراحتی فراهم کرده و خاموش شود. و یا در زمان خاصی می تواند پیش بینی کند که شما قصد دارید اکنون اینستاگرام را چک کنید -بنابراین وارد اینستاگرام می شود. همچنین هنگامی که شما هدفون تان را به گوشی وصل کنید، طبق عادت بر روی playlist  که اغلب اوقات وارد آن می شوید، کلیک می کند.

آپشن جدید دیگری که Slices  نام دارد، می تواند به سمت یک بخش یا قسمتی از برنامه ای که شما بیشتر از آن استفاده می کنید، کشیده شود تا دسترسی تان به آن بخش راحت تر صورت بگیرد. برای مثال اگر در گوگل به دنبال Lyft  بگردید، گوشی بطور خودکار قسمت های مربوط به Lyft  را برجسته می کند.

دیدگاهتان را بنویسید