وزارت دفاع و امنیت استرالیا استفاده از وی چت را ممنوع کرد

سازمان دفاع و امنیت استرالیا به منظور جلوگیری از نفوذ جاسوسان خارجی به اطلاعات امنیتی این کشور استفاده از وی چت توسط مقامات دولتی استرالیا را ممنوع کرد.

به گزارش مای ترفند و به نقل از وب سایت سی نت، رئیس FBI، کریس واری ماه گذشته اعلام کرده بود که به هیچ عنوان محصولات شرکت های تکنولوژی چینی مانند هوآوی و ZTE قابل اعتماد نیستند. از همین رو  وزارت دفاع و امنیت استرالیا به طور جد تصمیم به ممنوعیت استفاده از وی چت توسط مقامات دولتی گرفت.

پیام رسان وی چت یکی از اپلیکیشن های معروف در چین است که در سال 2011 توسط تنسنت (Tencent) راه اندازی شد و در حال حاضر بیش از 900 میلیون کاربر فعال دارد. وی چت رسانه اجتماعی مشابه فیس بوک و واتس اپ است اما بسیار ویژگی های برتری نسبت به این شبکه های اجتماعی از خود ارائه می دهد. از قابلیت های برجسته وی چت به تماس ویدئویی رایگان، آشنایی با افراد جدید و قابلیت پرداخت از طریق این پیام رسان اشاره کرد. همچنین می توانید آموزش استفاده از وی چت را در مای ترفند مطالعه کنید.

از آنجایی که وی چت یک پیام رسان سریع در چین محسوب می شود اما توسط وزارت دفاع استرالیا ممنوع اعلام شد. این بدان معنی است که مقامات دولتی استرالیا نباید به دلیل مسائل امنیتی از این پیام رسان استفاده کنند. گفته می شود آنها مجاز به استفاده از فیس بوک و واتس اپ هستند.

وزارت دفاع استرالیا در بیانیه اظهار داشته است، که هیچ گونه حمایت و پشتیبانی از نرم افزارهای غیرمجاز از جمله پیام رسان وی چت به عنوان یک رسانه اجتماعی پرطرفدار نمی کند. گفته می شود این ممنوعیت احتمالا مربوط به ترس از دست دادن اطلاعات امنیتی استرالیا است زیرا در ماه اکتبر گزارش داده شده که استرالیا مورد هدف جاسوسی و دخالت کشورهای خارجی قرار گرفته است. سرویس های جاسوسی خارجی تلاش کردند به اطلاعات خاصی دسترسی پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید