چگونه در اکسل به راحتی بخشی از سلول ها را انتخاب کنیم؟

روش های مختلفی برای انتخاب یک سلول از سلول های مختلف در اکسل و یا گسترش انتخاب های موجود با سلول های بیشتری وجود دارد. با ما همراه باشید تا روش های انتخاب این سلول ها را برای شما توضیح دهیم.

راهنمای انتخاب سلول ها در اکسل

محدوده سلول ها را با کلیک کردن و کشیدن انتخاب کنید. یکی از ساده ترین راه های انتخاب یک سلول، از طریق کلیک کردن و کشیدن در سراسر workbook می باشد. روی سلولی که می خواهید کلیک کنید و در ادامه دکمه موس را بکشید. اشاره گر خود را بر روی تمام سلول هایی که می خواهید انتخاب کنید، بکشید، سپس دکمه موس را رها کنید.  اکنون باید یک گروه از سلول ها را انتخاب کرده باشید.

محدوده وسیعی از سلول ها را با کلید shift انتخاب کنید.

گاهی اوقات، کلیک کردن و کشیدن کار راحتی نیست، زیرا محدوده سلول هایی را که می خواهید انتخاب کنید، صفحه نمایش شما را گسترش می دهد. شما می توانید طیف وسیعی از سلول ها را با استفاده از کلید shift، درست مانند زمانی که می خواهید گروهی از فایل ها را در پوشه ای انتخاب کنید، انتخاب کنید.

روی اولین سلول در محدوده ای که می خواهید انتخاب کنید، کلیک کنید.

صفحه خود را تا زمانی که آخرین سلول را در محدوده ای که می خواهید انتخاب کنید را پیدا کنید. کلید shift را فشار دهید و سپس روی سلول مورد نظر کلیک کنید. در حال حاضر، تمام سلول های موجود در محدوده انتخاب شده اند.

برای انتخاب سلول های بیشتر از کلید Ctrl استفاده کنید

شما می توانید با استفاده از کلید Ctrl چندین سلول را که به یکدیگر متصل نیستند، انتخاب کنید.

روی سلول اول که می خواهید انتخاب کنید، کلیک کنید. اکنون، کلید Ctrl را نگه دارید و برای انتخاب سلول های اضافه تر کلیک کنید. در تصویر زیر پنج سلول مختلف را انتخاب کرده ایم.

با استفاده از کلید Ctrl می توانید سلول هایی که از قبل انتخاب شده اند را لغو انتخاب کنید. در تصویر زیر، چندین سلول را با محدوده ای از سلول هایی که قبلا انتخاب کرده ایم را تنها با نگه داشتن کلید Ctrl در هنگام کلیک کردن بر روی سلول انتخاب کردیم.

با استفاده از name box، سلول ها را انتخاب کنید.

اگر اسم سلول هایی را که می خواهید انتخاب کنید را می دانید، بهتر است از کادر اسم برای انتخاب کردن سلول ها، آن هم بدون کلیک و یا (کشیدن) استفاده کنید. روی کادر نام در سمت چپ بالای workbook کلیک کنید. سلول هایی را که می خواهید انتخاب کنید را با استفاده از فرمت زیر تایپ کنید:        first cell: last cell

در اینجا، ما تمام سلول ها را از سلول B2 (سلول بالا سمت چپ) به F50 (سلول پایین سمت راست) انتخاب می کنیم.  اگر بر روی کلید Enter ضربه بزنید (در مک بر روی Return) و سلول هایی که وارد کرده اید، انتخاب می شوند.

یک ردیف کامل از سلول ها را انتخاب کنید.

ممکن است جهت اعمال فرمت یک ردیف Header، لازم باشد که یک ردیف کامل از سلول ها را در یک زمان انتخاب کنید، که این هم کار بسیار آسانی می باشد.

فقط روی شماره ردیف در سمت چپ کلیک کنید.

اکنون، همه ردیف انتخاب شده است.

انتخاب کامل چند ردیف از سلول ها

گاهی ممکن است بخواهید چند ردیف از سلول ها را انتخاب کنید. این کار بسیار شبیه انتخاب سلول های تکی است، اگر سلول مجاور و پیوسته بودند از کلید shift استفاده کنید (یا می توانید کلیک کنید و بکشید) و اگر سلول ها مجاور یکدیگر نبودند از کلید Ctrl استفاده کنید.

برای انتخاب مجموعه بعدی از ردیف، روی شماره اولین ردیف کلیک کنید.  دکمه موس را نگه دارید و اشاره گر خود را در تمام ردیف هایی که می خواهید انتخاب کنید، بکشید. اگر ترجیح می دهید، می توانید کلید shift را فشار داده و روی پایین ترین ردیفی که می خواهید انتخاب کنید، کلیک کنید. (در این مطلب بخوانید : راهنمای کامل جای گذاری و ساخت صفحه افقی بین صفحات عمودی در Word )

برای ردیف های غیر مجاور، روی شماره ردیف از یک ردیف را که می خواهید انتخاب کنید، کلیک کنید.  سپس، در حالی که روی شماره ردیف های اضافه شده کلیک کرده اید، کلید Ctrl را فشار دهید. در تصویر زیر چند ردیف غیر مجاور را انتخاب کرده ایم.

درست مثل سلول های تکی، می توانید از کلید Ctrl برای لغو انتخاب ردیف های انتخاب شده، استفاده کنید. در تصویر زیر، با نگه داشتن کلید Ctrl و کلیک کردن بر روی شماره ردیف هایی که نمی خواهیم، دو ردیف را لغو انتخاب کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید