میانبر های مخفی ویندوز روی صفحه کلید را بیشتر بشناسید

ویندوز دارای میانبر مخفی روی صفحه کلید است که بهتر است آن ها را بهتر بشناسیم. اگر کامپیوتر شما هنگ می کند قبل از ری استارت کامپیوترتان، این میانبر را امتحان کنید _ این میانبر می تواند این مشکل را حل کند در غیر این صورت به اجبار کامپیوتر را ری استارت کنید. این ترکیب کلیدها، باعث می شود که سیستم گرافیکی ویندوز 10 و 8 بالا بیاید. در ویندوز 7 هیچ میانبری برای شروع گرافیک ویندوز روی صفحه کلید وجود ندارد. ( آموزش نحوه افزایش دقت نشانگر ماوس در ویندوز )

برای باز شدن گرافیک ویندوز دکمه های Win + Ctrl + Shift + B روی صفحه کلید کامپیوترتان را فشار دهید. صفحه مانیتور برای یک ثانیه سیاه می شود و شما صدایی بوق مانند خواهید شنید و همه چیز دوباره به شکل قبل نمایش داده می شود. تمام برنامه های فعلی باقی می مانند، و شما هیچ برنامه ای را از دست نمی دهید.

ما حتی این میانبر را هنگام بازی کردن با بازی کامپیوتری استفاده کرده ایم. بعد از استفاده از میانبر بازی به خوبی اجرا شد. این به این علت است که ویندوز فقط زیر ساخت گرافیک را دوباره راه اندازی می کند. تمام برنامه هایتان باقی می مانند و به حالت معمول به روند خود ادامه خواهند داد. این میانبر بخشی از سیستم عملکرد ویندوز 10 است، بناباین این میانبر، NVIDIA , AMD, و گرافیک Intel را لود می کند. هر چه گرافیک سخت افزاری در کامپیوترتان باشد، با این میانبر کار خواهد کرد.

استفاده از میانبرهای صفحه کلید برای حل مشکل هنگ ویندوز

هیچ تضمینی وجود ندارد که این میانبر مشکل سیستم شما را حل خواهد کرد. با این حال، اگر مشکل هنگ کردن کامپیوترتان به خاطر مشکل گرافیکی است، این میانبر احتمالا آن را حل می کند. این میانبر می تواند مشکلاتی که به هنگام انجام بازی های 3D رخ می دهند را رفع کند، همچنین می تواند بروز هرگونه مشکلی به هنگام کار با کامپیوتر را برطرف نماید. ویندوز 10 برای بالا بردن سرعت Desktop از سخت افزار گرافیکی استفاده می کند و حتی مرورگر های مدرن وب نیز از آن برای ارائه صفحه وب با سرعت بالا استفاده می کنند. اگر با یک صفحه مانیتور سیاه رنگ رو به رو شده اید و یا در یک بازی گیر افتاده اید حتما میانبر Ctrl + Alt + و دکمه Delete را در حین بالا آمدن گرافیک ویندوز امتحان کنید. همچنین می توانید با فشار دکمه های Ctrl + Shift + Esc به طور مستقیم وارد Task Manager شوید و یا با امتحان Tab + Alt یا Tab + Win برنامه ها را تغییر دهید.

اگر کامپیوتر به هیچ کدام از این میانبرها پاسخی نداد، حتی بعد از اینکه گرافیک کامپیوتر را از نو راه بیاندازید، احتمالا باید کامپیوتر را خاموش و روشن کنید. برای این کار، دکمه پاور کامپیوترتان را فشار دهید و برای 10 ثانیه آن را نگه دارید، تا کامپیوتر خاموش شود. قبل از روشن کردن دوباره کامپیوتر با دکمه پاور چند لحظه منتظر بمانید. این روش خاموش کردن برای کامپیوتر مناسب نیست، اما این تمام آن کاری است که می توانید برای حل این مشکل انجام دهید.

البته، اگر با یک صفحه آبی مواجه شدید، این میانبر کمکی نخواهد کرد. این صفحه آبی رنگ نشان می دهد که سیستم عامل ویندوز شما کاملا با مشکل رو به رو است، و هر آنچه از دست شما بر می آید این است که کامپیوتر را Restart کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید