معرفی بهترین نرم افزار های سیستم عامل لینوکس (قسمت دوم)

در قسمت قبل نرم‌افزار‌های کاربردی و محبوب لینوکس را برای داشتن تحربه‌ای راحت و دلپذیر در این سیستم عامل معرفی کردیم. در این مقاله با ادامه ی معرفی برنامه‌های پرکاربرد لینوکسی با ما همراه باشید.

 

ویرایشگر چندرسانه ای لینوکس


Ardour

برای مدیریت چند رسانه ای  Audacity نقطه شروع خوبی است، اما اگر صدا عضو جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ی شماست ممکن است بخواهید با تجربه ی Ardour یک گام دیگر به جلو بردارید. Ardour یک محیط کاری کامل ویرایش صدا است که برای کارهای تخصصی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار تنها برنامه ی ویرایش صدا برای لینوکس نیست اما توانسته پایه و بنیان سایر نرم‌افزارهای دیگر مانند برنامه‌های مبنی بر Mixbus باشد.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید : Ardour (رایگان)

Audacity

لینوکس

Audacity یک ابزار بسیار محبوب برای ضبط و ویرایش صدا هست. می‌خواهید یک آلبوم ضبط کنید یا پادکست خودتان را داشته باشید؟ Audacity یک پیشنهاد ساده و کارآماد برای سیستم عامل‌های لینوکس، ویندوز، و مک است!

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید: Audacity (رایگان)

GIMP

لینوکس

GIMP بالغ‌ترین و کامل‌ترین ویرایشگر موجود برای هر دسکتاپ کدباز است. همچنین بهترین نرم‌افزار آزادی است که می‌توانید آن را روی هر سیستم عاملی نصب نمایید. GIMP رقیب جدی فتوشاپ است، تاجایی که می‌توان آن را بجای فتوشاپ نرم‌افزار اصلی ویرایش تصاویر دانست. بعضی از افراد رابط کاربری یکپارچه ی Adobe را ترجیح می‌دهند اما با امتحان GIMP محیط آن بیش از انتظارتان بنظر آشنا خواهد آمد.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید:  GIMP (رایگان)

Krita

لینوکس

اگر شما هنرمندی هستید که با قلم و قلمو راحت هست، Krita بهترین نرم‌افزار دیجیتالی است که می‌توانید روی لینوکس خود نصب داشته باشید. باوجود اینکه ابزاری قدرتمند برای ویرایش تصاویر است با این برنامه می‌توانید بوم خالی خود را به تابلویی از هنر تبدیل نمایید. Krita برای کار شما قلمو‌های متفاوتی را فراهم کرده که شما می‌توانید با توجه به نیازتان آن‌ها را بهبود بخشید یا سبک قلم خود را به برنامه اضافه کنید. در مقابل تمامی کارایی‌های بالای برنامه، کارکردن با محیط برنامه بسیار ساده است و در زمانی کم به آن عادت می‌نمایید.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید: Krita (رایگان)

OpenShot

OpenShot نرم‌افزاری قدرتمند برای ویرایش ویدیوهای خانگی و یا آماده سازی تصاویر ضبط شده برای یوتیوب است. اولین بار در سال ۲۰۰۸ منتظر شد و بعد از نسخه ی دوم بسیار بهبود یافت. درحالی که از آن نرم‌افزارهایی نیست که در استودیوهای تخصصی تولید ویدیوو استفاده شود اما با قابلیت‌های چشمگیر مانند ویرایش انیمیشن‌های سه بعدی، ترکیب و ادغام صداها بسیار کارامد است.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نماییدOpenShot (رایگان)

PiTiVi

تنها به امکانات پایه مانند وصل کردن ویدیووها، اضافه کردن transition، و چند افکت نیاز دارید؟ PiTiVi نیازهای شما را برآورده می‌کند. خیلی پیشرفته نیست اما بسیار برای استفاده‌های خانگی بسیار کارامد می‌باشد.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید:  PiTiVi (زایگان)

Kdenlive

محیط KDE گزینه‌های مربوط به خودش را دارد. Kdenlive قوی‌تر از PiTiVi و رقیبی بزرگ برای OpenShot است. اگر از محیط‌های برپایه QT استفاده می‌کنید برای ویرایش ویدیووهای خود ازین برنامه شروع کنید هرچند که اگر کاربر مجیط‌های دیگر هستید نیز ممکن است Kdenlive برای شما جذاب باشد.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید:  Kdenlive (رایگان)

Lightworks

برای کارهای جدی آماده هستید؟ مسلما Lightworks بهترین نرم‌افزار ویرایش ویدیوو برای شماست. این نرم‌افزار به اندازه‌ای قدرتمند است که چند تولید کننده ی هالیوودی برای ویرایش فیلم‌های خود از آن استفاده کرده‌اند. اما این قدرت با هزینه ی زیادی همراه است. نسخه ی پیشرفته ی Lightworks هزاران دلار قیمت دارد و متاسفانه نسخه ی رایگان آن تنها همان ویژگی‌هایی دارد که سایر نرم‌افزارهای مشابه ارایه می‌دهند.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید: Lightworks (رایگان)

مدیاپلیر


VLC

لینوکس

اگر VLC نمی‌تواند فایل شما را باز کند به احتمال زیاد هیچ نرم‌افزار دیگری قادر به اجرای فایل شما نخواهد بود. VLC آنقدر در کارش مهارت دارد که حتی در سیستم عامل ویندوز نیز جزو اولین نرم‌افزاری هایی هست که نصب می‌شود. رابط کاربری ممکن است مقداری قدیمی و منسوخ شده بنظر برسد اما از کارایی آن هرگز دلسرد نخواهید شد.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید: VLC (رایگان)

(GNOME Videos (Totem

لینوکس

مدیاپلیر پیشفرض GNOME با هدف سادگی طراحی شده است. تمامی مدیاهای که GStreamer از آن پشتیبانی می‌کند را اجرا می‌کند. گزینه‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهد به اندازه ی  سایر رقبا نیست، اما با محیطی که دارد در قرار دادن تمرکزتان روی ویدیووی که درجال تماشای آن هستین بینظیر است.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید: GNOME Videos (رایگان)

Rhythmbox

لینوکس

Rhythmbox یک کلاسیک است. اگر از iTunes استفاده کرده باشید می‌دانید که چطور در این برنامه ی همه چیز تمام به گردش بپردازید، به کتابخانه‌تان دسترسی داشته باشید، به پادکست گوش کنید، و از فروشگاه‌های Creative Commons آهنگ دانلود کنید. این برنامه از دهه‌های گذشته تاکنون تغییرات زیادی نداشته است اما نیاز شما را به خوبی برآورده می‌کند.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید: Rhythmbox (رایگان)

Lollypop

لینوکس

برخلاف آنکه Rhythmbox روی دسکتاپ GNOME غریبه به نظر می‌رسد، Lollypop با این دسکتاپ کاملا آشناست. در طراحی Lollypop از سرنخ‌های  GNOME Music استفاده شده است اما ویژگی‌های یک مدیاپلیر قوی را نگه‌داشته است و اصبات کرده است که برای آنکه از اصول GNOME پیروی شود لازم نیست نرم‌افزار ساده و پایه باشد.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید: Lollypop ‌(رایگان)

Amarok

لینوکس

Amarok قدرت اعظم پخش کننده‌های موسیقی KDE است. تمامی (و حتی شاید بیشتر) قابلیت‌ها Rhythmbox را دارد بدون اینکه شبیه کپی‌ای از iTunes بنظر برسد. شما به راحتی می‌توانید Amarok را بهبود بخشید یا هر افزونه‌ای که مطابق میلتان است را به آن بیفزایید. اگر می‌خواستیم برای لینوکس تنها یک پخش کننده ی موسیقی را به شما معرفی کنیم Amarok را به شما معرفی می‌کردیم.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید: Amarok (رایگان)

Clementine

Clementine از Amarok قدیمی تاثیر پذیرفته است. در چندین سالی که حرفی برای گفتن پیدا کرده راه خودش را رفته و رفته رفته رشد کرده. امروزه می‌توانید تعداد زیادی از منابع موزیک استریم کنید و با Clementine Android نرم‌افزار خود را کنترل کنید.

 

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید: Clementine (رایگان)

Vocal

لینوکس

Vocal یک کلاینت پادکست است که توسط Elementary OS توسعه داده شده است و آن معناست که دارای تمامی سبک و سادگی رایج نرم‌افزارهای این توزیع است. این برنامه در مراحل ابتدایی توسعه است، اما Vocal یکی از هیجان انگیزترین توسعه‌های مربوط به پادکست است که لینوکس از زمان Miro تا حال به خود دیده است، نرم‌افزاری که سه سال است بروز رسانی نشده است.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید: Vocal (رایگان)

آفیس


LibreOffice

لینوکس

LibreOffice بهترین مجموعه نرم‌افزار آفیس است که می‌توانید برای لینوکس پیدا کنید و بسیار در گرفتن جای Microsoft Office که میلیون‌ها کاربر ویندوز از آن استفاده می‌کنند توانا است. بدون ذره‌ای هزینه می‌توانید بیشتر قابلیت‌هایی که در Microsoft Office را بدست آورید.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید: LibreOffice (رایگان)

GNOME Office

لینوکس

LibreOffice جعبه ابزاری گسترده است و ممکن است زمان‌هایی حس کنید که ابزاری سنگین است. برای داشتن تجربه‌ای ساده‌تر GNOME گستره‌ای از برنامه‌ها را ارایه داده که بصورت انحصاری برای دسکتاپ‌های آزاد ساخته شده‌اند و از منابع سخت‌افزاری کمتری استفاده می‌کنند. اگر ویزگی‌های زیاد یا قبلیت تظبیق پذیری بالا با Microsoft Office برای شما اهمیت بالایی ندارد به اختمال زیاد ممکن است AbiWord و Gnumeric را به LibreOffice Writer و Calc ترجیح دهید.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید:  GNOME Office (رایگان)

Calligra Suite

لینوکس

Calligra یک مجموعه آفیس است که برای محیط KDE عرضه شده. رابط کاربری با هدف پوشش مانیتورهای کشیده طراحی شده، و همانند دسکتاپ‌های Plasma بسیار قابلیت شخصی سازی شدن دارد. Calligra به اندازه ی LibreOffice و GNOME Office بالغ نیست اما اگر برنامه‌های مبنی بر QT را ترجیح میدهید امتحان کردن آن ارزش دارد.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید:  Calligra Suite (رایگان)

WPS Office

ممکن است فقط به نرم‌افزاری نیاز داشته باشد که از نظر ظاهری شبیه Microsoft Office باشد. WPS Office همان برنامه‌ای است که به دنبال آن می‌گردید و برای لینوکس قابل استفاده می‌باشد. WPS Office یک نرم‌افزار کدباز نیست اما همیشه برای تعدادی از کاربران لینوکسی همیشه در اولویت قرار دارد.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید: WPS Office (رایگان)

Scribus

لینوکس

وقتی که سخن از طراحی نشریه می‌شود دو نرم‌افزار اصلی Microsoft Publisher و Adobe InDesign به ذهن می‌رسند. Scribus یک نرم‌افزار جایگزین رایگان و کدباز است. در حالی که Scribus را به اندازه‌ی Publisher و InDesign چشم نواز نمی‌دانیم اما تمامی قابلیت‌های مورد نیاز را دارد و کار شما را بخوبی انجام می‌دهد. اگر فرصت یادگیری این نرم‌افزار را دارید برنامه‌ای پایدار و قابل اعتمادی خواهید داشت که می‌توانید با آن روزنامه و مجلات خود را طراحی نمایید.

برای دانلود این نرم افزار از لینک مقابل استفاده نمایید:  Scribus (رایگان)

قسمت دوم معرفی برترین نرم افزارهای لینوکس هم به پاییان رسید در ادامه با ما همراه باشید تا در قسمت سوم و پایانی به ادامه معرفی این نرم افزارهای برتر بپردازیم.

مطالعه قسمت اول

دیدگاهتان را بنویسید