مدیریت رمز عبور در iOS 12؛ با AirDrop رمزهای‌تان را به اشتراک بگذارید

سیستم‌های مدیریت رمز عبور یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ امنیت هستند. اپل در iOS 12 امکان ذخیره‌سازی پسوردها را به سیستم‌عامل خود اضافه کرده که می‌توانید به راحتی پسوردهای دشوارد همانند «jW2cBCJXXhF» که به راحتی به یاد نمی‌مانند را ذخیره کنید و به آسانی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. اما یکی از ایرادات داشتن رمز عبور مطمئن، همانند jW2cBCJXXhF به اشتراک گذاری آن با دستگاه‌های دیگر است.

حالا اپل در iOS 12 این امکان را فراهم آورده است که از بخش iOS Password Manager به کمک AirDrop پسورد را با دیگر دستگاه‌های اپل به اشتراک بگذارید.

برای استفاده از این ویژگی در دستگاه‌هایی که iOS 12 دارند وارد تنظیمات شوید و در بخش تنظیمات iOS گزینه Website & App Passwords را انتخاب کنید، سپس گزینه Login را انتخاب کنید و در بخش پسورد یک ضربه بزنید تا گزینه AirDrop ظاهر شود.

هر دستگاهی که در AirDrop وارد شده باشد هنگام به اشتراک گذاری رمز عبور در لیست مربوطه نمایش داده می‌شود، فقط زمانی که قرار است پسورد ارسال شود از طریق اثر انگشت، تشخیص چهره یا رمز عبور در نسخه‌های قدیمی فرایند احراز هویت انجام می‌شود.

هدف این ویژگی جدید سهولت در مدیریت پسوردها و بالابردن امنیت است، همچنین بدون اینکه نیاز باشد حساب کاربری‌ای در جایی ایجاد کنید می‌توانید پسوردها را ذخیره و بازیابی کنید. علاوه بر این امکانات می‌توانید از سیستم پیشنهاد رمز عبور اپل نیز استفاده کنید، زمانی که پسورد جدید ایجاد می‌کنید، سیستم‌عامل به طور خودکار پسوردهای مطمئن‌تری به شما پیشنهاد می‌کند. البته اجباری برای استفاده از این ویژگی نیست و شما می‌توانید از یک سری برنامه دیگر برای مدیریت رمزهای عبور استفاده کنید که از معروف‌ترین‌های آن‌ها می‌توان به LastPassword و LastPass اشاره کرد.

یک ویژگی جالب دیگر که اضافه شده است، حالت پر کردن خودکار فیلد رمزعبور در برنامه‌ها و سایت‌هایی که توسط سافاری باز می‌شوند است. همچنین در این نسخه از iOS می‌توانید از طریق دستیار صوتی سیری با عبارت «Siri, show me my passwords» پس از احراز هویت از طریق اثر انگشت یا تاچ آیدی، لیست پسوردهای خود را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید