مایکروسافت برای اولین بار برنامه Notepad را به روز میکند

مایکروسافت برنامه Notepad را با ویژگی های جدید به عنوان یک سوپرایز برای کاربران ویندوز ارائه می‌کند. در حالی که در سالهای اخیر خبری از بروزرسانی این برنامه نبود، مایکروسافت در آپدیت بعدی ویندوز 10 Notepad را طبق درخواستهای کاربران، بروز می‌کند. مایکروسافت به صراحت به کاربرانی از Notepad برای توسعه، دستکاری متن ساده و… از Notepad استفاده میکنند، گوش داده است.

به زودی می‌توانید در کنار قابلیت زوم روی متن با استفاده از کلید ctrl و ماوس برای بزرگنمایی و کوچکنمایی، متن ها را پیدا کرده و جایگزین کنید. مایکروسافت همچنین پشتیبانی از پایان دادن به خط طولانی را اضافه می‌کند که در Linux/Unix انتهای خط LF  و برای مکینتاش (CR) است را در Notepad پشتیبانی می‌کند. نوار وضعیت در حال حاضر به طور پیش فرض در در Notepad فعال خواهد بود و شامل توانایی نمایش شماره خط و ستون هنگام فعال بودن قابلیت word-wrap (خط شکنی) نیز هست.

مایکروسافت نیز در نهایت با افزودن ctrl+backspace حذف کلمه قبلی را در Notepad پشتیبانی می‌کند و عملکرد را برای فایلهای بزرگ بهبود میبخشد. اکنون حتی می توانید کلمات را با کلیک راست کردن رو آنها برای دریافت گزینه جدید، در Bing از طریق Notepad جستجو کنید. قابلیت های جدید Notepad مایکروسافت به همراه ویژگی شگفتانه جدید خط فرمان لینوکس، برای اولین بار در 20 سال اخیر همراه با بروزرسانی جدید ویندوز 10 عرضه خواهند شد.

این ویژگی های جدید Notepad در بروزرسانی به نام Redstone 5 ظاهر خواهند شد، و انتظاز میرود این بروزرسانی اواخر امسال عرضه شود. مایکروسافت هم اکنون در حال اجام آخرین دستکاری ها در بروزسانی جدید ویندوز 10 می باشد، اما به نظر میرسد شامل قابلیت Sets برای “File Explorer” و برنامه های دیگر نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید