قابلیت های جدید iOS 13 که توسط هنرمندان به صورت سه بعدی مدلسازی شده اند

گروهی از هنرمندان در زمینه کار ۳ بعدی به نام های Léo Vallet و Daniel Korpai، مدل های خود را که شامل نمایش برخی قابلیت های مشهور و محبوب جدید در iOS 13 است مانند: پاپ آپ کنترل حجم صدای جدید (volume)، انجام چند کار به صورت همزمان و ارتقا یافته، حالت تیره(dark mode)، نوشتن اپلیکیشن های iOS در  Xcode برای آیپد با پشتیبانی مانیتور خارجی، یک اپلیکیشن Finder-like برای آیپد و موارد دیگر به اشتراک گذاشتند.

Léo Vallet

در ادامه برخی از ایده های Léo Vallet برای قابلیت های جدید iOS 13 را مشاهده می کنید.

iOS13

بسیاری از افراد طرفدار پاپ آپ کنترل حجم صدای جدید iOS 13 هستند.مدت‌هاست که (برخی از) کاربران iOS نسبت به حجم بسیار بزرگ رابط کنترل صدای این سیستم عامل معترض‌اند؛ رابطی که پس از کم یا زیاد کردن صدا بر روی صفحه ظاهر می‌شود. اگر مشغول کار کردن باشید و صدا را کم یا زیاد کنید، حتما متوجه میزان آزاردهندگی این پنجره بزرگ می‌شوید که حجم بسیار زیادی را روی صفحه نمایش شما اشغال خواهد کرد.

iOS 13
نوشتن اپلیکیشن ها بر روی آیپد، عالی خواهد بود. اما اول، ما به Xcode برای iOS نیاز داریم!

 

iOS 13

حالت تیره (dark mode)

حالت تیره به دلیل صفحه نمایش سوپر رتینا، باعث افزایش طول عمر باتری می شود. حالت تاریک یا Dark Mode تاکنون جذاب‌ترین ویژگی احتمالی iOS 13 بوده است. با توجه به فراگیری نمایشگرهای OLED، توسعه‌دهندگان بیشتری مایل‌اند نرم‌افزارهای خود را با ظاهری تیره بسازند. این مساله در چند سال گذشته نه تنها توجه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن بلکه توجه توسعه‌دهندگان سیستم عامل‌ها را هم به خودش جلب کرده است. گوگل، سامسونگ، شیائومی و سایر تولیدکنندگان موبایل هم شروع به ایجاد تم‌های تاریک کرده‌اند و اپل هم قرار است در iOS 13 دست معرفی این حالت بزند.

iOS 13

حالت تیره برای محافظت از نمایشگرهای OLED، بینایی و باتری تعبیه شده است.

iOS 13

Daniel Korpai

حال به بررسی ایده های Daniel می پردازیم.

او برنامه های مالتی تسکینگ(چند وظیفه ای)  بهبود یافته را به تصویر کشیده است که به شما این امکان را می دهد که حالت های مالتی تسکینگ مختلف را با اسلاید، سربرگ های پشتیبانی مدیریت فایل کلاس دسکتاپ، دید ستونی، نوار ابزار قابل تغییر سایز، Quick Look integration مدیریت فایل ها از درایوهای خارجی و موارد دیگر ترکیب کنید.

iOS 13
 

Finder برای آیپد باید از ذخیره سازی خارجی در iOS 13 پشتیبانی کند.

iOS 13
iOS 13
آیپد در زمینه مالتی تسکینگ(چند وظیفه ای) بهبودهای چشمگیری داشته است.
iOS 13
 

مرتب سازی مجدد اپلیکیشن ها. قابلیت تعامل با سه اپلیکیشن باز به صورت همزمان در آیپد بسیار مفید و کاربردی است.

به نظر شما کدام یک از ویژگی های جدید iOS 13 مفیدتر و کاربردی تر هستند؟ به نظر شما مدلسازی این قابلیت ها تا چه اندازه جالب و موفق بوده است؟

دیدگاهتان را بنویسید