فیدیبو : مطالعه برای همه،همه وقت، همه جا

فیدیبو بزرگترین سامانه خرید کتاب الکترونیک و صوتی در ایران است که می‌کوشد با گستره‌ای از کتاب‌ها و مجلات متنوع برای طیف وسیعی از کاربران تجربه فوق‌العاده ی خریدکتاب و خواندن آن در دستگاه‌های هوشمند را فراهم کند.در فیدیبو با خرید کتاب از بهترین ناشران ایرانی در موضوعات مختلف، کاربران می‌توانند در اپلیکیشن کتابخانه‌ای‌ شخصی برای خود بسازند و از امکانات منحصر به فرد آن استفاده کنند. برای تیم فیدیبو هدف خرید کتاب نیست بلکه ایجاد محیطی بری ارتباط بیشتر اهالی کتاب است.شایان ذکر است که فیدیبو بعد از خرید کتاب، با تیم پشتیبانی همیشه پاسخگوی کاربران محترم خواهد بود.

فیدیبو

با فیدیبو می توانید:

بیش از ۲۶،۰۰۰ کتاب، رمان جدید، پرطرفدار و رایگان را روی اندروید، آیفون و ویندوز دانلود و مطالعه کنید یا هدیه دهید.

با دانلود رایگان اپلیکیشن روی موبایل، تبلت یا رایانه می‌‌توانید کتاب‌ها و مجلات بهترین ناشران ایرانی و بین‌المللی را قانونی بخوانید.

با نصب این اپلیکیشن علاوه بر دسترسی به صدها کتاب رایگان می توانید بخش قابل توجهی از کتاب های موجود در کتابفروشی ها را هم به صورت رایگان مطالعه کنید و اگر از کتابی خوشتان آمد تنها با چند کلیک آن را به نسخه ی کامل تبدیل کنید.

در مقایسه با دیگر کتابخوان‌های ایرانی، فیدیبو بیشترین عنوان کتاب را با تنوع بالا دارد و میکوشد با استفاده ازاستاندارهای بین المللی و بروز رسانی مرتب اپلیکیشن هر روز به بیشتر خواسته های کابران را محقق کند.

فیدیبو

رابط کاربری

اپلیکیشن فیدیبو برای سیستم عامل های اندروید، ios و ویندوز در دسترس است. پس ازدانلود و  نصب این اپلیکیشن به صورت رایگان، باید برای خود با وارد کردن مشخصات، یک حساب کاربری ایجاد کنید و از امکانات آن بهره مند شوید.

 گرافیک و رابط کاربریفیدیبو چنان است که زمان بیشتری کاربر را سمت خود نگه می‌دارد. از این رو جدا از ساده و روان بودن رابط کاربری و همچنین رنگ‌بندی متریال، تنظیمات دلخواهی چون امکان تغییر رنگ پس‌زمینه، تغییر اندازه فونت، میزان نوردهی و…  برای خواننده وجود دارد تا در حین خواندن کتاب‌ها آسیبی به چشم خواننده زده نشود و هم چنین از خسته شدن کاربر جلوگیری شود.

رابط کاربری فیدیبو شامل ۵ قسمت است که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم:

پروفایل

در این قسمت اطلاعات مربوط به حساب کاربری شما قرار دارد و می توانید اطلاعات و مشخصات خود را تغییر داده و یا آن ها را اصلاح و ویرایش نمایید.

فروشگاه

 پرفروش‌ترین و پربازدیدترین کتاب‌ها به علاوه کتاب‌هایی که تخفیف خورده‌اند  و هم چنین دسته بندی های مختلف کتاب ها، در این قسمت آورده شده اند. با انتخاب هر کتاب، اطلاعاتی درباره کتاب و فهرست‌های آن را مشاهده می‌کنید و حتی قبل از خریداری آن می‌توانید نمونه کتاب را دریافت کنید و در صورتی که محتوای کتاب، مورد دلخواه شما بود، به خرید آن اقدام کنید. حتی می‌توانید نظرات افرادی که این کتاب را خوانده‌اند ملاحظه و یا خودتان نظرتان را درباره ی کتاب بیان کنید و به آن امتیاز دهید.

دسته بندی

در این قسمت دسته بندی کتاب ها بر اساس موضوعات مختلف قرار دارد و شما می توانید براساس ژانر مورد علاقه و یا مورد نیاز  خود، دسته ی دلخواهتان را انتخاب نمایید.

کتابخانه

 مجموع کتاب‌های خریداری شده و دانلود شده شما در این بخش قرار دارند به ویژه این که همه کتاب‌ها در دسته‌بندی‌های مخصوص خود قرار گرفته‌اند تا برای یافتن آن‌ها دچار سردرگمی نشوید. برای نمونه دغدغه اکثر افرادی که از کتاب‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند، پیدا کردن و رجوع به آخرین صفحه‌ی کتابی است که خوانده‌اند. این برنامه شما را در نشانه‌گذاری آخرین صفحه‌ای که خوانده‌اید یاری می‌کند. گزینه‌های موجود در قسمت کتابخانه: درحال مطالعه، دانلود شده‌ها، خوانده شده‌ها، محبوب‌ها، کتاب‌های صوتی و همه کتاب‌های من می‌باشد. همانند کتابخانه ی شما در منزل، کتاب ها بسیار مرتب و دسته بندی شده می باشند.

جستجو

در این قسمت می توانید بر اساس معیار های مختلف مانند نام نویسنده، عنوان کتاب، نام ناشر، نام مترجم و… کتاب مورد نیاز خود را از میان بیش از ۲۶۰۰۰ عنوان کتاب جستجو کنید و به کتابخوانی خود سرعت عمل ببخشید.

امکان هدیه دادن کتاب با فیدیبو

کتاب همیشه یکی از بهترین هدیه‌ها است. با اپلیکیشن فیدیبو، هدیه دادن کتاب از همیشه آسان‌تر شده است. در اپلیکیشن فیدیبو می‌توانیم برای هدیه دادن کتاب به دیگران به راحتی یک کارت زیبا طراحی کنیم. کافی است کتاب مورد نظر را بیابیم و گزینه‌ی هدیه دادن را بزنیم. اپلیکیشن فیدیبو اجازه می‌دهد نام دریافت کننده را در کنار پیامی که دوست داریم همراه با هدیه برای او بفرستیم روی کارت بنویسیم. پس‌زمینه‌ی کارت را هم می‌توانیم از میان گزینه‌های مختلف فیدیبو انتخاب کنیم. این کارت به آدرس ایمیلی که مشخص می‌کنیم ارسال خواهد شد. البته پیش از ارسال هدیه می‌توانیم پیش‌نمایش کارت را ببینیم. وقتی از نتیجه راضی بودیم کافی است دکمه‌ی ارسال را بزنیم تا کتاب به سبد خریدمان اضافه شود. پس از پرداخت کردن هزینه‌ی کتاب، کارت هدیه‌ای که ساخته‌ایم، همراه با لینک دانلود رایگان کتاب، به ایمیل دریافت کننده هدیه ارسال خواهد شد.

فیدیبو

نقاط قوت

  •  امکان گفتگو درباره کتاب ها در لابه لای صفحات کتاب (مطالعه گروهی)
  •  با فیدیبو، می‌توانید هر زمان و هر مکان به کتابخانه شخصی خود، یادداشت‌ها و بوکمارک‌هایتان دسترسی داشته باشید.                    (یادداشت‌ها  هیچ‌گاه پاک نخواهد شد، ابر آنلاین فیدیبو امانت‌دار خوبی است.)
  •   با فیدیبو، قبل از خرید، نسخه رایگان کتاب را مطالعه کنید تا با اطمینان بیشتری خرید کنید.
  • با فیدیبو، می‌توانید رنگ و روشنایی پس‌زمینه یا حتی اندازه قلم را تغییر دهید تا دیگر چشمانتان از خواندن کتاب روی تبلت خسته      نشوند.
  •   با فیدیبو، برای خواندن کتاب نیازی به اتصال اینترنت نیست؛ تنها برای مشاهده فروشگاه و خرید از آن نیاز به اینترنت دارید.
  •   کتاب بهترین و ماندگارترین هدیه است، با فیدیبو، به راحتی کتاب را به دوستان خود در دوردست‌ترین نقاط جهان هدیه کنید.
  • فارسی زبانان می‌توانند از هر جای دنیا با پرداخت‌های ریالی یا ارزی جدیدترین کتاب‌ها را خریداری کنند
  • امکان گوش دادن به کتاب های صوتی
  • رابط کاربری ساده و روان
  • امکان جستجو براساس نام و ناشر و…
  • دارای دسته‌بندی‌های مختلف براساس موضوع

    نکات منفی:

    -کتب مربوط به مسائل علمی به خوبی پوشش داده نشده اند

    -برخی کتاب ها هم قیمت با نسخه ی چاپی آنها هستند

مهمترین و بهترین ناشران ایران مانند نشرهای نگاه، ققنوس، نی، نیلوفر، افق، قطره، چشمه، ثالث، آگاه، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ماهی، هیرمند و بیش از ۲۵۰ انتشارات دیگر، برای عرضه کتاب های خود فیدیبو را انتخاب کرده اند. زیرا تمایز و کیفیت بالا همواره دغدغه ایشان است. اپلیکیشن فیدیبو را همین حالا دانلود کنید و با مطالعه، کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید.
فیدیبو مانند اولیکیشن های دیگر کتابخوان مجازی است با این تفاوات که دارای یک تیم ترجمه ی غیر فارسی است. شما می توانید این کتابخانه ی مجازی را از کافه بازار، گوگل پلی، اپ استور و یا وب سایت فیدیبو به صورت رایگان دریافت کنید.

در صورتی که از کتابخوان های مجازی مانند فیدیبو استفاده می کنید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. به نظر شما چه عواملی منجر به تشویق بیشتر مردم به کتابخوانی می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید