آموزش راه‌اندازی پخش زنده ویدیو در یوتیوب

پشتیبانی یوتیوب از قابلیت پخش زنده ویدیوها بسیار بهتر شده و حالا دیگر یوتیوب رقیبی سرسخت برای Twitch به حساب می‌آید. اگر یکی از تولید کنندگان بلند پرواز یوتیوب هستید و مخاطبین خود را دارید، احتمالا به جای تقسیم کردن بستر قرار دادن ویدیوهایتان، بخواهید ویدیوهای پخش زنده‌تان را روی همان پلتفرمی که از قبل دارید، قرار دهید. در این مطلب نحوه انجام این کار را آموزش می‌دهیم.

مرحله اول: نصب OBS

OBS یک برنامه پخش و ضبط است که در حیطه پخش زنده ویدیوها، برنامه‌ای محبوب می‌باشد. این برنامه خروجی بازی مورد نظرتان را ضبط می‌کند و سپس آن را روی یوتیوب یا Twitch پخش می‌کند. تنظیم OBS بسیار ساده می‌باشد منتهی یک سری تنظیمات فوق‌العاده پیشرفته دارد که می‌توانید تغییرشان دهید.

به طور کلی، وقتی که این نرم‌افزار ضبط و بازی مورد نظرتان را هم‌زمان اجرا می‌کنید، با کاهش سرعت عملکرد جزئی‌ای روبه‌رو می‌شوید. در صورتی که سیستمتان کم‌کیفیت باشد، احتمالاً قادر نخواهید بود به طور مؤثر ویدیوی مورد نظرتان را پخش کنید. البته می‌توانید تنظیمات و کیفیت ضبط‌کننده را طوری تنظیم کنید که متناسب با نیازتان باشد.

مرحله دوم: دریافت کلید پخش و تنظیم OBS

روی آواتار خود، واقع در گوشه سمت راست بالایی تنظیمات یوتیوب، راست‌کلیک کرده و سپس «Creator Studio» را انتخاب کنید. تحت قسمت «Encoder Setup» واقع در بخش «Live Streaming»، کلید پخش (Stream Key) خود را پیدا خواهید کرد.

OBS را باز کنید و از آن بخواهید auto-configuration wizard را آغاز کند. وقتی که کار به صفحه «Stream Information» رسید، Twitch را به YouTube تغییر دهید. سپس کلید پخش ارائه شده در تنظیمات یوتیوب را در برنامه پیست کنید.

این کلید پخش باید پنهان نگه داشته شود، زیرا هر کسی که آن را داشته باشد می‌تواند روی کانال یوتیوبتان، اقدام به اجرای پخش زنده کند.

مرحله سوم: تنظیم اطلاعات پخش

برای هر پخش زنده باید به صورت جداگانه اطلاعات پخش را تنظیم کنید. وقتی بحث پخش ویدیو در میان باشد، نحوه عملکرد یوتیوب کمی با Twitch متفاوت است. در برنامه Twitch، فقط بازی‌ای را که مشغول آن هستید، انتخاب کرده و عنوانی برای پخش می‌گذارید. در یوتیوب، پخش‌های زنده دقیقاً مشابه ویدیوها می‌باشند و به تصویر بندانگشتی، عنوان، توضیحات و خلاصه همه اطلاعات جانبی‌ای که برای یک ویدیوی عادی نیاز هستند، نیاز دارند. ضمناً اختیار عمومی کردن، طبقه‌بندی‌نشده کردن یا خصوصی کردن – به منظور آزمایش تنظیمات پخش، پیش از اجرای زنده – پخش زنده را دارید.

در بخش «Stream Options» می‌توانید DVR را فعال یا غیر فعال کنید، پس از تمام شدن کارتان یک آرشیو پخش بسازید یا تنظیمات تاخیر را تنظیم کنید. همچنین اگر با دزدی پخش‌های زنده‌تان روبه‌رو هستید، می‌توانید در این بخش تأخیری در پخش ویدیوی خود اضافه کنید.

در بخش «Advanced Settings» قادر خواهید بود اختیارات چت شامل روشن کردن حالت آهسته و باز داشتن افراد غیر عضو از چت کردن را تنظیم کنید.

حالا دیگر می‌توانید روی «Start Streaming» واقع در OBS کلیک کنید، سپس در داشبورد یوتیوب مشاهده خواهید کرد که در حال اجرای پخش زنده هستید.

در صورتی که قابلیت درآمدزایی حساب یوتیوب خود را فعال کرده باشید، می‌توانید به پخش‌های زنده خود تبلیغات اضافه کنید و به کاربران امکان بدهید در بخش چت، مبالغی را به شما اهدا کنند. اگر یک مانیتور اضافی دارید، نشان دادن داشبورد یوتیوب در آن صفحه‌نمایش به منظور نظارت بر پخش زنده خود و خواندن چت‌ها به صورت هم‌زمان، فکر خوبی است.

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش راه‌اندازی پخش زنده ویدیو در یوتیوب;

  1. با درود
    با تشکر از مطلب بسیار مفید و به روز شما .
    سوالی داشتم و آن اینکه از پخش مستقیم یک نفر دیگر من پخش مستقیم کنم؟
    اگر بله ، چطور ؟
    موفق باشید .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید