با پنج قابلیت MacOS Sierra بیشتر آشنا شوید

High Sierra، نسخه جدید سیستم عامل مک با هدف بهبود عملکرد کامپیوترهای مک ارائه شده است. در ادامه با 5 قابلیت MacOS Sierra بیشتر آشنا می شوید.

در به روز رسانی جدید Sierra، سیستم عامل مک قابلیت های زیادی به این پلتفرم اضافه شده است. اما در این آپدیت به جای تعمیرات اساسی طراحی، بیشتر روی تعدادی از قابلیت های داخلی تمرکز شده. به عنوان مثال، عملکرد و امنیت APFS یا سیستم عامل اپل، HVEC برای بهبود ویدئو فشرده و متال2 برای گرافیک قدرتمند تر بهبود یافته اند.

در ادامه به معرفی پنج قابلیت MacOS Sierra که ممکن است تاکنون با آنها آشنا نشده باشید می پردازیم.

 

میانبر قفل صفحه (Lock screen)

در سیستم مک او اس های سریا (MacOS High Sierra) یک گزینه قفل صفحه یا Lock Screen به منوی Apple اضافه شده است که یک روش فوق العاده راحت و مناسب برای قفل کردن مک محسوب می شود. زمانی که می خواهید بروید و از دستگاه خود چند لحظه دور شوید این ویژگی خیلی مفید است. برای استفاده از این قابلیت MacOS Sierra  روی آیکن Apple ضربه که در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد ضربه بزنید و روی Lock Screen کلید کنید همچنین می توانید از میانبر کیبورد (Command-Control-Q) استفاده کنید. پس از آن مک شما به سرعت قفل می شود و برای باز کردن قفل به رمزعبور نیاز خواهید داشت.

 

اشتراک گذاری با iCloud Family Sharing

با قابلیت iCloud Family Sharing این امکان برای شما فراهم است تا App Store، iTunes Store و خریدهای iBooks، را همراه با همگام سازی تقویم ها و یادآورها به اشتراک بگذارید. در حال حاضر، iCloud Drive هم وارد فعالیت Family Sharing شده است و به شما اجازه می دهد فضای کلود را برای فایل ها، تصاویر، بکاپ و غیره به اشتراک بگذارید.

برای تنظیم family sharing در مک باید به System Preferences > iCloud  بروید و روی دکمه Set Up Family کلیک کنید.

 

اپلیکیشن Photos در مک

اپلیکیشن Photos مک می تواند به راحتی با دیگر برنامه های ویرایش عکس همگام سازی کند. برای اینکار باید روی یک تصویر یا چند تصویر کلیک راست کنید و Edit With را انتخاب کنید. سپس برنامه خود را انتخاب کنید. هر ویرایشی که در تصویر ظاهر شود، می توانید آنها را از عکس ها با کلیک روی Edit  حذف کنی و بعد انتخاب بازگشت به اصل با Revert to Original را انتخاب کرده.

اگرچه نسخه های قبلی اپلیکیشن Photos از قابلیت ویرایش عکس برخوردار بودند اما این ویژگی در High Sierra حرفه ای تر شده و ویرایش تصاویر به بازی سرگرم کننده تبدیل شده است.

 

پشتیبانی از واقعیت مجازی

از آخرین ویژگی های MacOS Sierra که پنهان است و احتمالا تاکنون آن را ندیده اید پشتیبانی از واقعیت مجازی است.  برای هر مکی با پورت Thunderbolt، این امکان برایتان وجود دارد گرافیک های مک را با یک GPU یا واحد پردازش گرافیکی خارجی فوق العاده شارژ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید