چگونه می توانیم آیکون Recycle Bin (سطل آشغال) حذف شده در ویندوز 10 را بازیابی کنیم؟

Recycle Bin در ویندوز مانند‌یک شانس دوباره برای برگرداندن اطلاعاتی است که به اشتباه حذف کرده اید، اما گاهی بطور اتفاقی از صفحه نمایش ناپدید می‌شود. این مسئله می تواند بازیابی اطلاعات حذف شده را با مشکل مواجه سازد.

حذف شدن Recycle Bin ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیوفتد. مثلا گاهی به دلیل بروزرسانی ویندوز و‌یا دیگر برنامه‌ها مانند Tweak UI برخی از آیکون‌ها حذف می شوند. اکنون ما به شما نحوه بازگرداندن Recycle Bin را آموزش می‌دهیم.

بازیابی Recycle Bin حذف شده در ویندوز 10

قبل از هرکاری ابتدا باید مطمئن شوید که ویندوز 10 خود را اکتیو کرده اید. اگر ویندوز در حالت اکتیو قرار نداشته باشد کارایی لازم را ندارد. حالا توجه داشته باشید که مایکروسافت برای بازگرداندن آیکون‌های حذف شده، 3 مرحله سریع را فراهم کرده است.

  1. بر روی دکمه Start کلیک کرده و‌یا بر روی صفحه نمایش کلیک راست، و سپس Personalize را انتخاب کنید.
  2. سپس Personalize> Themes> Desktop icon setting را انتخاب کنید.
  3. Recycle Bin checkbox و سپس Apply را انتخاب کنید.

Tablet Mode را خاموش کنید

اما اگر با این کار نتوانستید مشکل تان را برطرف کنید، پیش از انجام تنظیمات پیشرفته دیگر، این مراحل را دنبال کنید:

Tablet mode ویندوز 10 را چک کنید: احتمالا کامپیوتر شما در حالت Tablet mode قرار دارد که نمی تواند آیکون‌های روی صفحه نمایش مانند Recycle Bin را نمایش دهد. اکنون شما باید آن را روشن کنید.

  1. برای بازگرداندن آیکون‌های مخفی شده، به Start> Setting> System> Tablet mode بروید.
  2. ضامن Hide app icons on the taskbar in Tablet mode (مخفی کردن آیکون‌های روی taskbar) و Automatically hide the taskbar in Tablet mode (مخفی کردن خودکار taskbar) را خاموش کنید.

اگر باز هم این روش جواب نداد، می‌توانید‌یک میانبر از Recycle Bin بر روی صفحه نمایش بسازید.

اگر با استفاده از دو روش بالا نتیجه نگرفتید، می‌توانید از Recycle Bin تان‌یک میانبر بر روی صفحه نمایش بسازید. هرچند که این میانبر به اندازه خود Recycle Bin صحیح عمل نمی‌کند، اما تا حدودی می تواند مشکل شما را برطرف کند.

یک میانبر بسازید

  1. Windows file explorer را باز کنید. اکنون View و سپس Optionsرا انتخاب کنید. Folder Options نمایش داده می شد.
  2. در Folder Options بر روی View کلیک کنید، Show hidden files, folders and drives را انتخاب کرده و تیک گزینه Hide protected operating system files را بردارید.
  3. بر روی Apply و سپس Ok کلیک کنید.
  4. File Explorer را باز کنید. از قسمت سمت راست صفحه، This PC را انتخاب کرده و وارد Open OS (C:)‌یا درایو C شوید. بر روی $Recycle Bin کلیک راست کرده و در منوی پاپ آپِ Send to، گزینه Desktop (create shortcut) را انتخاب کنید.

Recycle Bin برای بازیابی اطلاعات و فایل‌هایی که بطور اتفاقی حذف کرده اید، جای مطمئنی می باشد. شما می‌توانید Recycle Bin را مخفی و‌یا حذف کنید، اما باید بدانید که‌یکی از فایل‌های ویندوز است که بطور کامل حذف نمی‌شود و همیشه می تواند بازیابی شود. اگر بازهم برای برگرداندن آیکون‌های خود با مشکل موجه شدید سوالات خود را از طریف بخش Stack از کارشناسان مای ترفند بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید