جدیدترین آموزش انتقال فایل از گوشی اندرویدی به کامپیوتر

انتقال فایل از گوشی (اندروید) به کامپیوتر و یا از کامپیوتر به گوشی یکی از اقداماتی است که بدون شک همگی ما بنا به شرایط و موقعیت خاص خود با آن سر و کار داریم. وضعیت هایی مانند پشتیبان گیری از داده ها در دستگاه اندروید  و یا موقعیتی که مجبورید به سرعت یک عکس / ویدئو را برای ویرایش در فتوشاپ، انتقال دهید، باید این فایل ها را از دستگاه اندروید خود به کامپیوتر منتقل کنید. خوشبختانه، گزینه های زیادی برای انتقال فایل ها از اندروید به ویندوز کامپیوتر وجود دارد. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

برنامه Pushbullet

پوش بولت تجربه ای یکپارچه بین اسمارت فون / تبلت اندرویدی شما و کامپیوتر را فراهم می‌کند. خدمات دیگری که خوشبختانه با گوگل می‌توان در آن ثبت‌نام کرد، پوش‌بولت است. کافی است فایل مورد نظر برای انتقال را انتخاب و آن را ارسال کنیم. قبل از هر کاری باید برنامه پوش بولت را هم در اسمارت فون اندروید و هم کامپیوتر ویندوز خود دانلود کرده و آن را تنظیم کنید.

انتقال فایل با استفاده از این برنامه آسان است، اما پوش بولت فقط به انتقال فایل محدود نمی‌شود. هنگام اتصال، حتی می توانید اعلان های گوشی خود را  روی کامپیوتر دریافت و مشاهده کنید. فرض کنید  در حال کار با کامپیوتر خود هستید و دوستتان پیامی برای شما ارسال می‌کند، شما  این پیام را در کامپیوتر خود هم مشاهده خواهید کرد و هم می توانید بدون دست زدن به گوشی از طریق کامپیوتر پاسخ خودتان را ارسال کنید.

برنامه Send anywhere

برنامه Send anywhere برنامه ای مناسب و معقول می باشد که مربوط به انتقال فایل ها از اندروید به کامپیوتر و یا بالعکس است.  می توانید برنامه را در دستگاه اندروید  و ویندوز کامپیوتر خود نصب کنید. بعد از آن می توانید فایل ها را از طریق اتصال وای فای  انتقال دهید. این نرم افزار رایگان است و محدودیتی در انتقال فایل ها هم ندارد. رابط کاربری برنامه برای هر دو، نسخه موبایل و دسکتاپ، تقریبا یکی است و کار با آن بسیار هم آسان است.

برنامه  AirDroid

ایردروید همانند پوش بولت، اجازه می دهد فایل ها را از اندروید به کامپیوتر و بلعکس انتقال دهید. این برنامه، انتقال فایل در تمام سیستم عامل ها، ویندوز و یا مک(Mak) را پشتیبانی می‌کند. با ایردروید (AirDroid)،  همچنین می توانید به اعلان های گوشی در کامپیوتر  دسترسی داشته باشید. می توانید پیام ها را دریافت و یا پاسخ دهید،تماس ها را دریافت کنید و یا یک notification را از طریق کامپیوتر حتی بدون نگاه کردن به گوشی رد کنید.

یکی از ویژگی هایی که ایردروید را از پوش بولت جدا می‌کند، توانایی دسترسی به گوشی از راه دور از طریق کامپیوتر است. اگر بگوییم که ایردروید شبیه سازی اندروید است، دروغ نگفته ایم.

برنامه Xender

برنامه Xender عمدتا برای انتقال برنامه ها و فایل ها از اندروید به دستگاه اندروید دیگری استفاده می‌شود. اما بهتر است بدانید که از طریق Xender،  حتی می توانید فایل ها را به کامپیوتر خود انتقال دهید.  چیزی که باید انجام دهید این است که وبسایت  (web.xender.com) را از طریق کامپیوتر مشاهده کنید و کد QR را در وب سایت با استفاده از برنامه گوشی خود اسکن کنید. اکنون هر دو دستگاه شما متصل هستند.

Xender جز سریع ترین مواردی است که مربوط به انتقال فایل ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر می باشد. نکته اضافی در مورد استفاده از Xender برای انتقال فایل ها این است که برای انجام کار، نیازی به نصب برنامه بر روی کامپیوتر خود ندارید. انتقال فایل از طریق وب اتفاق می افتد.

برنامه SHAREit

برنامه SHAREit دقیقا مانند Xender عمل می‌کند. این برنامه نیز عمدتا برای انتقال فایل ها از دستگاه اندروید به دستگاه اندروید دیگری استفاده می‌شود. اما، از آن نیز می توان برای انتقال فایل های اندروید به کامپیوتر و همچنین از کامپیوتر به اندروید نیز استفاده کرد. با این حال، شما باید برنامه SHAREit را روی کامپیوتر خود نصب کنید. این برنامه برخلاف Xender،  انتقال فایل از طریق وب را پشتیبانی نمی‌کند. برنامه SHAREit برای انتقال فایل ها  نیاز به وای فای مستقیم دارد  که سریع ترین روش برای انتقال فایل ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر است. این مطلب را مطالعه کنید: (راهنمای اتصال گوشی‌های هوشمند اندروید به دستگاه های تلویزیون )

انتقال فایل از طریق بلوتوث

کامپیوترهای شخصی امروزی اغلب دارای بلوتوث هستند و اگر هم نداشته باشند می‌توان سخت افزار‌ بلوتوث را از بیرون به آن ها وصل کرد. به این ترتیب می‌توان داده‌ها را از طریق اتصالات بلوتوث از محیط اندروید به محیط ویندوز انتقال داد.

نخست باید بلوتوث را در هر دو دستگاه فعال کرد، سپس رایانه‌ تحت ویندوز مورد نظر را به بلوتوث اندروید مورد نظر متصل کرد. وقتی اتصال بلوتوثی برقرار شد باید فایل مورد نظر را در محیط اندروید انتخاب کرد و دکمه‌ ارسال بلوتوثی را فشرد. در رایانه هم باید دکمه‌ دریافت را فشرد تا انتقال آغاز شود. با اتمام ارسال نیز پیام موفقیت ارسال به‌نمایش در می‌آید.

شکی نیست که درگذشته انتقال فایل از طریق بلوتوث بهترین روش برای انتقال فایل ها بوذ. اما با معرفی وای فای دایرکت، روند انتقال فایل ها از طریق بلوتوث تقریبا محو شده است.

ایمیل

ممکن است کمی نامعقول به نظر برسد اما بسیاری از مردم هنوز از ایمیل استفاده می کنند تا فایل ها را از یک دستگاه به دستگاه دیگر انتقال دهند. در این روش از ایمیل به منظور رد و بدل فایل‌های مورد نظر استفاده می‌شود. در مرحله اول نیاز است که شما به یک شبکه وای‌فای یا موبایل دیتا متصل شوید که از سرعت خوبی هم برخوردار باشد.

این روش برای انتقال فایل های بزرگ مناسب نیست. اما در صورتی که می خواهید به سرعت یک فایل را به اشتراک بگذارید و برای انجام این کار برنامه شخص ثالثی هم ندارید، می توانید از ایمیل استفاده کنید

استفاده از کابل های یو اس بی (USB)

استفاده از کابل های USB برای انتقال فایل ها، روش قدیمی و سنتی است که تقریبا همه از آن استفاده می کنند. استفاده از این کابل در واقع ساده‌ترین روش انتقال فایل از دستگاه اندروید به کامپیوتر است. وصل کردن گوشی به کامپیوتر با استفاده از کابل، به اندازه‌ استفاده از برنامه‌‌ای کاربردی در محیط وای‌فای حرفه‌ای‌ نیست، اما بی‌شک كار شما را راه مي‌اندازد.

اگر نخستین بار است که این دستگاه را به کامپیوتر وصل می‌کنید، ویندوز راه‌اندازهای مربوطه را نصب می‌کند و در نهایت حافظه‌ گوشی عین حافظه‌های همراه (فلش) در کامپیوتر در دسترس خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید