آیا پروکسی جدید تلگرام MTproto قابل اعتماد است؟

پروکسی MTproto تلگرام که جدیدا رونمایی شده است سر و صدای زیادی میان کاربران این پیام‌رسان به پا کرد و بسیاری از کاربران به سرعت از این پروکسی استفاده کردند، اما سؤالی که در ذهن کاربران پیش از استفاده از این پروکسی تلگرام نقش می‌بنند این است که آیا MTproto امن است؟

توضیحات زیادی از این روش توسط تلگرام منتشر نشده است اما اطلاعاتی در سایت تلگرام وجود دارد نشان‌دهنده این است که اطلاعات به صورت End-to-End یا کاربر به کاربر رمزنگاری می‌شوند و هیچ یک از اطلاعات در سرور واسط پروکسی قابل شنود نیستند و در صورتی که صاحب سرور بخواهد از اطلاعات را مشاهده کند فقط با یک سری اطلاعات رمزنگاری شده عجیب و غریب رو به رو خواهد شد!

با این تفاصیل و استناد به گفته‌های تلگرام ظاهرا این روش یکی از امن‌ترین روش‌ها برای استفاده از تلگرام است و نگرانی‌های فاش شدن اطلاعات توسط اشخاص دیگر به صفر می‌رسد.

لازم به ذکر است در صورتی که از ام‌تی‌پروتو استفاده کنید یک کانال به صورت خودکار به لیست چت‌های شما اضافه خواهد شد، در واقع شما در ازای استفاده از پروکسی رایگان به صورت اجباری عضو یک کانال خاص خواهید شد و در صورتی که در کانال مربوطه جوین شوید کانال از حالت پین خارج شود.

دیدگاهتان را بنویسید