آموزش نحوه فعال کردن حالت مهمان یا guest mode در اندروید

اگر قصد دارید گوشی خود را برای مدتی به دوستانتان بدهید، با فعال کردن حالت مهمان می توانید از دسترسی کاربران دیگر به اطلاعات شخصی خود جلوگیری کنید. 

تاکنون برایتان این اتفاق رخ داده است که تلفن همراه خود را برای مدتی به دوستانتان بسپارید و نگران دسترسی این اشخاص به اطلاعات شخصی تان باشید؟ مسلما هیچ کاربری دوست ندارد که گوشی خود را در اختیار کاربران دیگر قرار بدهد اما در صورتی که مجبور به انجام چنین کاری شدید و حریم خصوصی برایتان حائز اهمیت بود می توانید guest mode یا حالت مهمان را در گوشی اندرویدی خود فعال کنید. با این فعال کردن حالت مهمان یا guest mode می توانید با خیال راحت گوشی خود را به دیگران بدهید و مطمئن باشید که اطلاعاتتان به خوبی محافظت می شود.

اگر تاکنون قابلیت حالت مهمان در دستگاه اندرویدی خود فعال نکرده اید و نحوه فعال کردن آن را نمی دانید در این مطلب با ما همراه باشید.

 

چگونه از حالت مهمان در اندروید استفاده کنیم؟

همه گوشی های اندروید قابلیت حالت مهمان را ندارند در حال حاضر در Pixel و Nexus و در سیستم عامل Lollipop 5.0 و جدیدتر وجود دارد.

اگر از پیکسل2 (Pixel 2) استفاده می کنید برای فعال کردن حالت مهمان می توانید باید مسیرهایی که در ادامه گفته می شود را طی کنید.

ابتدا به تنظیمات (Settings) رفته و وارد بخش Users and accounts و بعد Users guest می شوید. زمانی که در این بخش هستید می توانید پروفایلی را با ضربه زدن بر روی Add new user ایجاد کنید و گزینه OK را بزنید. زمانی که کاربرجدیدی را تنظیم کردیم می توانید حالت مهمان را با بزرگ کردن منو اعلان ها و ضربه زدن بر روی آیکن سر انسان و انتخاب مهمان (guest) تعویض کنید.

برای فعال کردن حالت مهمان در گوشی های وان پلاس5T (OnePlus 5T)، باید روی آیکن User ضربه بزنید و سپس گزینه Add guest را انتخاب کنید. اکنون با خیال راحت می توانید گوشی خود را دوستانتات بسپارید.

زمانی که گوشی در دست خودتان بود می توانید مجددا با ضربه زدن بر روی آیکن  Userو سپس Remove Guest کاربر را حذف کنید.

اگر شخصی چند بار گوشی شما را قرض می گیرد و به اطلاعات و حریم خصوصی شما اهمیت نمی دهند، می توانید حساب مهمان را برای همیشه نگه دارید و پروفایلتان را با ضربه زدن بر روی آیکن User تغییر دهید. در ایم مواقع نیاز دارید که با رمز عبور، اثرانگشت یا قفل الگو برای دسترسی به مطالب خود وارد شوید. دفعه بعد که دوستتان از گوشی شما استفاده می کند فقز لازم است روی آیکن User و بعد Guest User icon و سپس Continue ضربه بزنید.

 

فعال کردن حالت خصوصی (privacy mode)

اگر تلفن همراه شما قابلیت حالت مهمان را ندارد یا از سیستم عامل های قدیمی تر استفاده می کنید مواقعی که گوشی در دست کسی دیگر است نگران حریم خصوصی و اطلاعاتتان نباشید.

کاربرانی که گوشی های آنها از قابلیت حالت مهمان برخوردار نیستند می توانند با privacy mode اطلاعاتشان را مخفی نگه دارند.

برای فعال کردن privacy mode در برخی گوشی ها باید به قسمت تنظیمات و بعد Privacy and Safety و سپس Private mode بروید. پس از آن گزینه Private را به حالت روشن بگذارید. برای انتخاب هر فایلی که قصد دارید خصوصی شود می توانید به قسمت فایل های خود بروید و فایلی را که می خواهید مخفی شود را انتخاب کنید. روی More ضربه بزنید و سپس Move to Private را انتخاب کنید. فایل خود را تنها در فولدر پرایوت (private) می توانید پیدا کنید و بدون رمز عبور نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید.

در دیگر گوشی های اندرویدی مانند گلکسی8، این بخش کمی متفاوت انجام می شود. برای فعال کردن Privacy mode در این گوشی ها باید مسیر های پایین را طی کنید.

Go to Settings > Lock Screen and Safety > Secure folder

بعد مدل قفلی را که پوشه شما را محافظت می کند انتخاب کنید، روی Add Apps یا Add Files برای قراردادن اطلاعاتی در پوشه ضربه بزنید. اکنون هیچ کسی نمی تواند به این آیتم ها بدون اثرانگشت، الگوی قفل یا رمز عبور نگاه بیندازد.

 

دیدگاهتان را بنویسید