آموزش نحوه غیرفعال یا پاک کردن اسناد اخیر Word

در این مقاله قصد داریم به شما نحوه غیرفعال یا پاک کردن اسناد اخیر Word را آموزش دهیم. با حذف فایل های اضافی می توانید بهتر از ورد استفاده کنید.

همانطور که می دانید یادگیری تنها اصول اولیه مایکروسافت ورد (Microsoft Word) کافی نیست. در کنار یادگیری ابتدایی بهتر است قواعد امنیتی هم آموزش ببنیید تا امنیت کار خود را نیز بالا ببرید. یکی از این قواعد امنیتی که باید یاد بگیرید پاک کردن یا حتی غیرفعال کردن فهرست اسناد یا اطلاعات اخیر (Recent Documents) در مایکروسافت ورد است. با پاک کردن یا غیرفعال کردن این لیست اسناد و فایل های بازشده که در سمت چپ صفحه نمایش ظاهر می شوند فعالیت های شما از دید افراد کنجکاو مخفی می ماند و صفحه ابتدایی وردتان مرتب تر می شود.

 

نحوه پاک کردن فهرست اسناد اخیر (Recent Documents) در Word

فهرست اطلاعات اخیر ورد در سمت چپ صفحه نمایش ظاهر می شوند. شما می توانید تمام نشانه های آخرین فایل های باز شده را حذف یا فهرست را به طور کامل غیرفعال کنید تا هیچ گونه فایل بازشده ای دیگر وارد آن نشود. پاک یا غیرفعال کردن فهرست، همچنین تمام نام های فایل را از گزینه Open داخل ورد حذف می کند.

برای پاک کردن اسناد اخیر Word باید مراحلی که در ادامه گفته می شود را با دقت انجام دهید.

مرحله اول : ابتدا Word را راه اندازی کنید. فهرست Recent همیشه در سمت چپ اسپلش اسکرین اصلی ظاهر می شود.

مرحله دوم : بر روی هر نام سند کلیک راست کرده سپس گزینه «Clear unpinned Documents» را انتخاب کنید.

مرحله سوم : برای تایید حذف در باکس دیالوگ بعدی بر روی Yes کلیک کنید. اطلاعات یا اسناد اخیر که در ورد باز شده اند از فهرست حذف می شوند.

مرحله چهارم : شما همچنین می توانید تنها یکی از اسناد را پاک کنید. به همین منظور باید بر روی آن سند کلیک راست کرده و گزینه Remove From List را انتخاب کنید تا تنها یک سند پاک شود.

 

نحوه غیرفعال کردن فهرست اسناد اخیر در Word

مرحله اول : هر سند Word را باز کنید و بر روی File  سپس Options کلیک کنید.

مرحله دوم : به دیالوگ Word Options مراجعه کنید سپس تب Advance را انتخاب کنید. بعد بخش Display را تعیین کنید.

مرحله سوم : برای غیرفعال کردن نمایش اسناد اخیر، گزینه «Show this number of Recent Documents» تا صفر تنظیم کنید و سپس OK را بزنید.

این آموزش برای پاک کردن اسناد اخیر Word و همچنین غیرفعال کردن فهرست اسناد اخیر از Word بود امیدواریم برایتان مفید باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید