آموزش خرید بیت کوین؛ از کجا و چگونه بیت کوین بخرم؟

اگر قصد خرید بیت کوین را دارید و نمی دانید از کجا و چگونه اقدام به این کار کنیم در این مقاله قصد داریم به معرفی مراحل انجام این کار بپردازیم.

این روزها بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتالی معروف توانسته نظر اکثر افراد را به خود جلب کند. از این رو در این چند سال اخیر افرادی زیادی مشتاق به سرمایه گذاری در این معامله آنلاین بودند تا انجایی که برخی افراد سعی کردند اموال خود را بفروشند تا در بیت کوین سرمایه گذاری کنند. همانطور که ممکن است از اخبار شنیده باشید سال 2017 برای اعضاء بیت کوین سال پر برکتی بود زیرا قیمت بیت کوین رکورد جدیدی را به ثبت رساند و در اواخر سال از مرز 8 هزار دلار هم عبور کرد و قیمت هر سکه به 14 هزار و 129 دلار رسید. این تغییر چشمگیر بیت کوین باعث شد اعضای آن امیدوار باشند و همچنان در این پلتفرم بمانند و همچنین افراد زیادی را تشویق به سرمایه گذاری و خرید بیت کوین کرد.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که پس از خواندن این مطلب ترغیب به سرمایه گذاری و خرید بیت کوین شده اید اما نمی دانید از کجا و چگونه شروع کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا از جزئیات دقیق تر آن آگاهی پیدا کنید.

بیت کوین چیست؟

شاید خیلی ها که هم اکنون در حال خواندن این مطلب هستند هیچ اطلاعی در مورد بیت کوین نداشته باشند قبل از آنکه به راهنمایی خرید آن بپردازیم ابتدا به طور خلاصه کمی در مورد بیت کوین صحبت می کنیم.

بیت کوین یک ارز دیجیتالی غیر متمرکز است که می توان آن را مانند یک کالا خرید، فروخت یا معامله کرد. شاید برایتان جالب باشد که از بیت کوین هم می شود برای خرید برخی کالاها مانند پیتزا یا ماشین استفاده کرد. بیت کوین با دلار آمریکا متفاوت است زیرا از فناوری همتا به همتا برای فعالیت خود استفاده می کند به این معنی که هیچ گونه صاحب اختیار یا اداره مسئولی وجود ندارد. به عنوان مثال خزانه داری آمریکا مسئولیت تولید اسکناس های جدید یا پیگیری معملات را بر عهده دارد اما این وظایف در بیت کوین به عهده هیچ نهاد یا شخص خاصی نیست و همه آنها توسط خود بیت کوین با فناوری بلاک چین انجام می شود. شاید برایتان سوال پیش بیاید که بلاک چین چیست؟ بلاک چین مانند نسخه عمومی ledger است. ledger در لغت به معنای یک دفتر کل است که تمام تراکنش ها درآن بایگانی می شوند و همه افراد می توانند آنها را مشاهده کنند. بلاک چین به عنوان یک مکانیسم اصلی در این سیستم مالی عمل می کند.

واژه ارز رمزنگاری شده، برای هر پول دیجیتالی که از رمز نویسی برای برقراری امنیت معامله ای که بین دو نفر به طور مستقیم در هر نقطه از دنیا صورت می گیرد بکار برده می شود. این پول در سال2009 ایجاد شد و اکنون بیت کوین به عنوان یکی از قدیمی ترین ارزهای رمزنگاری شناخته شده است. دیگر پول های دیجیتالی مانند اتریوم یا ریپل پس از بیت کوین عرضه شدند.

بیت کوین به اختصار BTC گفته می شود.

بیت کوین توسط شبکه ای با عنوان پاداش برای فرآیند استخراج به وجود آمده . جزئیات این تلاش دموکراتیک تا حدودی پیچیده است. به این صورت که نرم افزار برای حل یک سری مشکلات ریاضی وارد عمل می شود. پس از هر بار حل محاسبات ریاضی بلاک جدیدی در زنجیره ایجاد می شود. بلاک ها پس از پذیرش از سوی شبکه نمی توانند حذف شوند یا تغییر کنند.

سیستم بیت کوین هر ساعت به شش بلاک اجازه استخراج می دهد.

 

چگونه بیت کوین خریداری کنیم؟

حال که با بیت کوین تا حدودی آشنا شدید حتما این سوال هم برایتان پیش آمدخ که چگونه می شود این ارز دیجیتالی را خریداری کرد.

شما می توانید بیت کوین را به طور مستقیم از افراد دیگر با استفاده از بازارهای آنلاین بخرید. همچنین می توانید از یک کارگزار پول دیجیتالی یا صرافی هایی مانند کوین بیس (Coinbase)، بیت استمپ (Bitstamp)، کراکن (Kraken) و گیت هاب (Gatehub) استفاده کنید. کوین بیس یکی از بزرگترین مبادلات رمزنگاری آمریکا محسوب می شود. برای یک مبتدی که تازه وارد دنیای پول دیجیتالی شده است و قصد خرید بیت کوین را دارد کوین بیس بهترین پیشنهاد می تواند باشد.

گفتنی است پس از خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی به یک کیف پول الکترونیکی (wallet) نیاز دارید. تا ارز خود را در آن ذخیره کنید. کیف پول مانند یک حساب بانکی عمل می کند که کاملا شخصی است و در آن می توانید رشته 256 بیتی خود را ذخیره کنید. این شماره به شما امکان دسترسی به بیت کوین هایتان را می دهد. با کیف پول به راحتی می توانید بیت کوین را ارسال یا دریافت کنید.

کیف پول ها انواع مختلفی دارند، از جمله کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری. به عنوان مثال فردی که رایانه شخصی دارد و از امنیت موبایل خود مطمئن نیست می تواند از کیف پول های سخت افزاری استفاده کند و بالاعکس کسی که کامپیوتر ندارد از کیف پول های موبایل یا تحت وب استفاده می کند. برای کیف پول الکترونیکی چندین انتخاب دارید. به عنوان مثال، کوین بیس یک کیف پول ارائه می دهد که بسیار کار با آن راحت است. زیرا مستقیم با خدمات مبادله اش لینک می شود.

همچنین می توانید از Mycelium هم به عنوان یک کیف پول معروف موبایلی یا از Electrum استفاده کنید. گفتنی است، کیف پول های سخت افزاری اطلاعات شخصی کاربر را بر روی یک دستگاه سخت افزاری که شبیه به یک فلش مموری است ذخیره می کنند. گفته می شود این کیف پول ها به دلیل آنکه به اینترنت متصل نیستند از امنیت بیشتری برخوردار هستند به این صورت که دیگر نگران هک شدن اطلاعات خود توسط هکرها نیستید.

خب اکنون که بازار و کیف پول خود را انتخاب کردید نوبت به انجام چهار مرحله زیر می رسد تا خرید بیت کوین خود را تکمیل کنید.

مرحله اول: کیف پول خود را ایجاد کنید. راحترین روش برای اینکار استفاده از یک شخص ثالث مانند کوین بیس، Exodus MyCelium یا blockchain.info است. وارد سایت ارائه دهنده کیف پولی که انتخاب کرده اید شوید سپس ثبت نام کنید. در این بخش برای تکمیل ثبت نام به نام، آدرس ایمیل و رمز عبور نیاز است.

مرحله دوم: اگر کیف پول نرم افزاری را انتخاب کرده اید از شما خواسته می شود تا این برنامه را دانلود کنید و شما می توانید اگر سیستم عامل اندروید دارید از گوگل پلی یا جز کاربران آیفون هستید از اپل استور این کار را انجام دهید. گفتنی است برخی کیف پول ها برای دسکتاپ طراحی شده اند.

مرحله سوم: در این قسمت کارگزاری را که برگزیده اید مشاهده خواهید کرد. مجدد باید با کارگزار ثبت نام کنید. اکثر کارگزارها نیاز به ارتباط با حساب بانکی برای پرداخت هزینه خرید بیت کوین دارند.

بیشتر کارگزارهایی مانند کوین بیس برنامه ای را ارائه می دهند که هم مانند کارگزار و هم کیف پول عمل می کند. از طریق این برنامه می توانید بیت کوین را هم خرید و فروش و هم ذخیره کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید چون از کارگزار کوین بیس استفاده می کنید به این معنی نیست که باید و حتما از کیف پول دیجیتالی کوین بیس استفاده کنید. همانطور که گفتیم کیف پول های متعددی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید.

مرحله چهارم: در مرحله آخر به بخش «buy» کارگزار بروید و میزان بیت کوین را در نظر دارید خریداری کنید را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید