آموزش جستجو عکس در گوگل با ساده ترین روش

اگر زمانی تصویر ویژه ای نظرتان را جلب کرد و خواستید به دنبال نسخه اصلی آن بگردید می توانید از ترفند جستجو عکس در گوگل استفاده کنید.

گوگل به عنوان یک غول جستجوگر جهان شناخته شده و نزد همه کاربران شناخته شده است. همانطور که می دانید هر روزه بسیار از این موتور جستجو استفاده می کنیم اما آیا تاکنون در مورد ترفندهای هوشمندانه ای که می توانید در گوگل انجام دهید اطلاعی دارید؟

یادگرفتن برخی از قابلیت های شگفت انگیز گوگل باعث می شود که خیلی زود به یک کاربر قدرتمند در دنیای وب تبدیل شوید. به عنوان مثال، یکی از این ترفندها درمورد جستجو عکس درگوگل است. خیلی خوب می شود اگر بتوانیم نسخه اصلی یک تصویر یا اثر هنرمندی را که در صفحات وب یا مکان های مختلف می بینیم را پیدا کنیم.

در این مقاله کوتاه قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می شود جستجو عکس درگوگل چه در وب، اندروید و چه در آی او اس به راحتی انجام داد.

 

 سرچ تصویر در موتور جستجوی گوگل

برای جستجو تصویر درگوگل ابتدا باید به صفحه (google.com) رفت. در مرحله دوم باید روی گزینه Image که در بالا گوشه سمت راست قرار دارد کلیک کرد.

مرحله سوم در باکس جستجو، روی آیکن دوربین کلیک کنید و در مرحله آخر دو گزینه در اختیار دارید. یا می توانید روی «Paste image URL» کلیک کنید و وارد آدرس وب که روی تصویر قرار دارد شوید یا می توانید روی «Upload an image > Choose file» برای جستجوی عکسی که در هارد دیسک ذخیره شده است کلیک کنید.

به همین سادگی در چهارمرحله می توانید عملیات جستجو تصویر در گوگل را انجام دهید تا به نسخه اصلی آن عکس دست پیدا کنید.

سرچ تصویر در گوگل موبایل

زمانی که از طریق اندروید یا آی او اس به گوگل دسترسی دارید هیچ آیکن دوربینی را در صفحه اصلی گوگل نمی توانید بیابید. اما راه حل ساده در ادامه به شما می گوییم که می توانید از آن برای جستجو عکس در گوگل از طریق موبایل استفاده کنید.

ابتدا عکس مورد نظرتان را لمس کنید و نگه دارید پس از آن یک منو پاپ آپ برایتان باز می شود سپس گزینه «Search Google for this image» را انتخاب کنید تا به جستجو بپردازد.

شایان به ذکر است، شما نمی توانید از گزینه «Search Google for this image» برای تصویری که قبلا در دستگاهتان ذخیره شده است استفاده کنید در واقع نمی توانید از تصویر عکس بگیرید و بعد از گوگل بخواهید آن را برای شما سرچ کند.

دیدگاهتان را بنویسید