آموزش استفاده از تم تیره و روشن اتوماتیک در اندروید

یکی از ویژگی های فوق العاده ی اندروید این است که امکان شخصی سازی دستگاه را برای کاربران فراهم می‌کند.شما می توانید آیکون های دلخواه، لانچرهای سفارشی و حتی کاستوم رام ها را به گوشی خود اضافه کنید. یکی از گزینه های بسیار محبوبی که اندروید در اختیار طرفدارانش قرار داده است افزودن سیستم متنوع تم تاریک به دستگاه است.به روش های مختلفی می توان این کار را انجام داد اما اکنون می توانید به لطف اندروید اورئو این فرآیند را به طور خودکار انجام دهید.

اندروید 8.1 یک سیستم تم تاریک متنوع را معرفی کرده است که زمانی که تصویر زمینه تیره ای را انتخاب می کنید وارد عمل می‌شود.با این سیستم می توان در روز از تم های روشن و در شب از تم های تاریک برای تصویر زمینه گوشی استفاده کرد.تنها کاری که باید انجام دهید پیدا کردن راهی است که با بهره گیری از آن تغییر یک تصویر زمینه روشن در روز به یک تصویر زمینه تیره در شب به طور خودکار صورت گیرد.برای انجام این کار لازم است زمان دقیق طلوع و غروب خورشید و تغییرات ساعت در طول سال را بر اساس شهری که در آن زندگی می کنید تنظیم کنید.

 Smart Wallpaper را نصب کنید

Smart Wallpaper برنامه ای است که تصویر زمینه گوشی را بر پایه چندین وضعیت متغیر از قبیل هر ماه یا هر روز در هفته تغییر می دهد. بسیاری از این شرایط به آب و هوا بستگی دارند اما این برنامه از گزینه ای برخوردار است که هر روز تصویر زمینه را از طلوع خورشید به غروب خورشید تغییر می دهد. برای شروع برنامه را به صورت رایگان از فروشگاه پلی دریافت کنید.

اجازه دسترسی را تایید کنید

پس از باز کردن برنامه و گذر از صفحات مقدماتی آن باید به برنامه مجوزهای لازم را بدهید.اولین مجوز ضروری امکان دسترسی برنامه به فضای ذخیره سازی است.دسترسی به فضای ذخیره سازی برای قرار دادن تصاویر زمینه بر روی صفحه گوشی مورد نیاز است.روی دکمه Activate و سپس Allow ضربه بزنید.

سپس روی Weather در بالای صفحه اصلی برنامه ضربه بزنید.در این منو اعلانی مبنی بر این که برنامه اجازه دسترسی به موقعیت یا لوکیشن شما را می خواهد مشاهده می کنید.روی علامت نارنجی رنگ و سپس Allow ضربه بزنید تا اجازه دسترسی به موقعیت شما برای برنامه فعال شود.

یک تصویر زمینه متفاوت را برای شب فعال کنید

در منوی Weather روی علامت چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و یک تصویر زمینه مختلف را برای شب با ضربه بر روی گزینه ای که در بالای فهرست قرار دارد فعال کنید.با فعال کردن این گزینه، گزینه دیگری برای تعیین زمان طلوع و غروب خورشید ظاهر می‌شود.

تم

روی Night and day time ضربه بزنید سپس از داده های موقعیت گزینه ای را برای تعیین زمان طلوع و غروب خورشید انتخاب کنید.این گزینه شما را مطمئن می سازد که تصویر زمینه در هنگام شب تغییر می‌کند.اگر ترجیح می دهید از موقعیت استفاده نکنید می توانید به صورت دستی نیز زمان را برای تغییر تصویر زمینه از روز به شب تنظیم کنید.

یک تصویر پیش فرض انتخاب کنید

Smart Wallpaper این امکان را برای شما فراهم می‌کند که رنگ تصویر زمینه را بسته به وضعیت آب و هوایی تنظیم کنید اما بهتر است  در صورتی که تمایل ندارید برای هر وضعیت یک تصویر مجزا انتخاب کنید یک تصویر زمینه پیش فرض را تنظیم کنید.این تصویر زمینه، تصویر زمینه روز شما خواهد بود.

مجددا در منوی Weather روی آیکون چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و برای انتخاب یک تصویر زمینه از گالری خود روی Default image ضربه بزنید.

 نماش شرایط آب و هوایی

به صفحه اصلی Weather برگردید.می توانید یک تصویر زمینه سفارشی را برای روز و شب و هر نوع آب و هوایی تنظیم کنید.بسته به محل زندگی شما ممکن است لزومی به تنظیم یک تصویر زمینه سفارشی برای هر وضعیت نباشد.برای مثال در نواحی که به ندرت شاهد مه و برف هستیم بهتر است تصویر زمینه ای را تنظیم کنید که مطابق با آب و هوای رایج محل زندگی شما باشد.

تم

استفاده از تم های شب و روز به صورت خودکار

پس از انجام مراحل بالا، تصویر زمینه گوشی اندروید شما  در هنگام غروب خورشید تیره می‌شود بنا براین به حالت Dark نیز در می آید.افکت هایی را بر روی صفحه اصلی در کشوی برنامه ها و فولدر پیش زمینه ها مشاهده می کنید همچنین پنل Quick Settings نیز تغییر خواهد کرد.در هنگام روز تمامی این جزئیات به صورت خودکار به حالت پیش فرض روشن تبدیل می شوند.

تم

روشی که بر پایه وضعیت آب و هوا است تنها گزینه موجود در Smart Wallpaper  نیست.می توانید همان تغیبرات را بر پایه شب و روز با استفاده از روز هفته یا ماه سال اجرا کنید.اگر استفاده از یکی از این روش ها را ترجیح می دهید همان مراحل بالا را از منوی موجود در Smart Wallpaer (روز یا ماه) دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید